مهرواره ملی، فرهنگی هنری و ادبی بچه‌های اربعین ایلام در ایستگاه آخر

سرویس ایلام - طی آیینی مهرواره ملی، فرهنگی هنری و ادبی بچه‌های اربعین ایلام با حضور مسئولین در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در این مهرواره گروه‌های سنی ۹ تا ۱۱ سال (نونهال)، ۱۲ تا ۱۴ سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) آثار خود را در بخش ادبی در قالب شعر، داستان کوتاه و سفرنامه نویسی به دبیرخانه ادبی در استان ایلام ارسال کردند.

استان ایلام، در بخش ادبی و در قالب‌های سفرنامه نویسی، داستان کوتاه و شعر میزبان برگزیدگان و تقدیرشدگان بود.

محمدسبحان حسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در این برنامه گفت: با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دیگر دستگاه‌های فرهنگی، زندگی کودکان و نوجوانان این استان در اربعین با نهضت امام حسین(ع) عجین شده بود که جای تقدیر دارد.

وی مکتب عاشورا را یک مکتب انسان‌ساز ذکر کرد و افزود: مهرواره ملی، فرهنگی هنری و ادبی بچه‌های اربعین موجب معرفت‌افزایی کودکان و نوجوانان از اربعین شده است.

حسنی بیان داشت: خدا را شاکریم که استان ایلام در مسیر زائران عتبات عالیات است و هر ساله مردم این استان افتخار خادمی زوار عتبات عالیات را دارند که ضمن برگزاری این کنگره بزرگ به نحو باشکوه، به ابعاد معنوی و فرهنگی آن پرداخته شود که دستگاه‌های فرهنگی در این راستا مسئولیت خطیری بر عهده دارند.

معاون استاندار ایلام با تاکید کارهای فرهنگی و سرمایه‌گذاری برای کودکان و نوجوانان در ابعاد مختلف، خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دستگاه‌های فرهنگی وظیفه آشنا کردن این قشر با مکتب انسان‌ساز عاشورا را دارند.

وی هدف قیام امام حسین (ع) را مبارزه با ظلم و ستم و فساد و حمایت از مظلومان و ندای حق‌گویان ذکر کرد و گفت: مقاومت جانانه کودکان و نوجوانان غزه در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی برگرفته از مکتب عاشورا است.

کد خبر 2764791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha