تردد در گردنه ژالانه فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان با اشاره به بارش بیش از ۵۰ سانتی متری برف در گردنه ژالانه واقع در محور سروآباد - هورامان، گفت: تردد در این گردنه فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است.

به گزارش کرد پرس، فرزاد حسنی گفت: تا امروز صبح برخی از محورهای استان از جمله مسیر بانه و گردنه خان، با بارش برف همراه بود اما با تلاش راهداران در حال حاضر تردد در تمام محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان برقرار است و مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از شب گذشته تا صبح امروز در مسیر سقز - دیواندره و بالعکس به دلیل یخبندان و لغزندگی، تردد هر نوع کشنده ممنوع بود اما صبح امروز باز شد، افزود: در حال حاضر تردد در محور سروآباد - هورامان - پاوه در محدوده گردنه ژالانه، با زنجیرچرخ امکانپذیر است اما همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی در تمام مسیرها الزامی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان در ادامه با اشاره به میزان برف‌روبی در محورهای استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: در این مدت ۵۵۵ کیلومتر برف‌روبی در محورهای استان و ۵۴۰ کیلومتر در محورهای شریانی، توسط ۳۳ نفر از عوامل راهداری و با استفاده از ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات انجام شد.

حسنی میزان شن و نمک مصرفی در محورهای شریانی را ۲۸۳ تن اعلام کرد و ادامه داد: ۱۵ کیلومتر از محورهای غیرشریانی استان نیز توسط دو نفر از نیروهای راهداری با استفاده از یک دستگاه ماشین‌آلات و پنج تن شن و نمک برف‌روبی شد.

کد خبر 2764821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha