رهبر جنبش اسلامی کردستان: کردها اتحاد مسلمانان غزه را سرمشق قرار دهند و در گفتگوهایشان با بغداد یکصدا باشند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رهبر جنبش اسلامی کردستان گفت: «اوضاع سیاسی اقلیم کردستان پس از انحلال پارلمان وارد مرحله بدی شده است اما اکنون مذاکرات بین اتحادیه میهنی کردستان، حزب دمکرات کردستان و سایر احزاب مثبت است و ثبات سیاسی تا حدودی به حالت عادی بازگشته است.

به گزارش کردپرس به نقل از زمن پرس، عرفان عبدالعزیز رهبر جنبش اسلامی کردستان در یک نشست خبری اعلام کرد که اقلیم کردستان پس از انحلال پارلمان در وضعیت بدی قرار دارد، پلتفرم پارلمان احزاب سیاسی اقلیم را گرد هم می آورد اما اکنون آن پلتفرم دیگر وجود ندارد.

وی یادآور شد که در حال حاضر گفتگوهای خوبی بین احزاب سیاسی وجود دارد، هنوز اطلاع ندارند که آیا انتخابات پارلمانی در فوریه ۲۰۲۴ برگزار می‌شود یا خیر، اما در صورت انجام، اقلیم کردستان از بیشتر بحران‌های قانونی نجات خواهد یافت.

عرفان عبدالعزیز تصریح کرد: «برای توافق بر سر انتخابات پارلمانی کردستان ما منتظر تصمیم دادگاه فدرال در مورد قانون انتخابات اقلیم کردستان هستیم، مسئله یکصدا بودن کردها خیلی مهم است و کردها باید مانند احزاب فلسطینی متحد باشند و در مقابل دشمنان خود بایستند، احزاب چه سکولار و چه اسلامی باید متحد باشند».

عبدالعزیز افزود: «اینکه برخی احزاب سیاسی به طور جداگانه با مقامات بغداد دیدار می کنند، اقدام خوبی نیست، مقامات دولت اقلیم کردستان باید با مقامات دولت بغداد صحبت کند، نه اینکه احزاب به طور جداگانه با آنها دیدار کنند».

وی همچنین گفت که در حال حاضر تا حدودی روابط خوب، دیدار ها و گفت و گوهای مثبتی بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان وجود دارد که این نیز یک نشانه مثبت است و یک ماهی است که اوضاع سیاسی اقلیم آرام است.

رهبر جنبش اسلامی خاطرنشان کرد: «قبل از برگزاری انتخابات شوراهای استانی، اتحاد اسلامی و جماعت عدالت کردستان برای تشکیل لیست عجله کردند، قرار بود احزاب اسلامی کرد با هم یک لیست را تشکیل بدهند، اما این دو حزب عجله کردند».

کد خبر 2765030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha