اعضای هیات مدیره منطقه آزاد مهران به‌زودی منصوب می‌شوند

سرویس ایلام - مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در نشست هماهنگی برای راه‌اندازی منطقه آزاد و ویژه مهران، گفت: پس از مشخص شدن اعضای هیات‌مدیره، مدیرعامل منطقه آزاد مهران به‌زودی مشخص و منصوب می‌شود و پس از ورود سرمایه‌گذاران، این منطقه در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الله عبدالملکی با اشاره به موقعیت منطقه آزاد مهران، افزود: موقعیت استراتژیک مهران این منطقه را از سایر مناطق آزاد کشور متمایز می‌کند و در آینده نزدیک این منطقه به مناطق آزاد فعال و پررونق کشور تبدیل خواهد شد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به کنگره بزرگ اربعین گفت: در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد هر چه در توان داریم برای کنگره اربعین خواهیم گذاشت چراکه مرز اصلی در اربعین، مرز مهران است و در این حوزه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد تا بتوانیم خدمتگذار زوار عتبات عالیات باشیم.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام و شهرستان مهران دارای منطقه آزاد و ویژه اقتصادی است که این مناطق یک ظرفیت برای هر استان و شهرستان است.

عبدالملکی تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد ترانزیت کشور از مبادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می‌شود و به نوعی می‌توان گفت اغلب مبادی خروجی و ورودی ما یا منطقه آزاد و یا منطقه ویژه اقتصادی هستند و این مناطق دروازه ورود به کشورهای منطقه و اقتصاد جهانی هستند.

وی عنوان کرد: پس از معرفی اعضای هیات مدیره، مدیرعامل منطقه آزاد مهران و  فنس‌کشی و حصارکشی و ورود سرمایه گذاران، تلاش داریم تا قبل از سفر رییس‌جمهور به استان ایلام منطقه آزاد مهران  راه‌اندازی شود.

عبدالملکی اعلام کرد: ایران با ۱۸ منطقه آزاد و ۷۶ منطقه ویژه جزو کشورهای پیشرو در این حوزه است و یک سوم تولیدات ناخالص داخلی و غیرنفتی ۷۰ درصد ترانزیت کشور در مناطق آزاد و ویژه است و همچنین معادل ۱۸ میلیون دلار مربوط به همین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

استاندار ایلام نیز در این جلسه منطقه آزاد مهران را یک منطقه آزاد بی‌بدیل در غرب کشور ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه کشور عراق به کنوانسیون تیر ‌(TIR) پیوسته است، منطقه آزاد مهران از طریق ترانزیت مستقیما با بندر لاذقیه، دریای مدیترانه و اروپا در ارتباط است که این مهم منطقه آزاد مهران را از سایر مناطق آزاد کشور متمایز می‌کند.

حسن بهرام نیا خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی منطقه آزاد و ویژه مهران به اتمام رسیده است و آماده ورود سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری است و زیرساخت‌ها این منطقه یک به یک به تدریج ایجاد می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، خاطرنشان کرد: اخیرا با حضور علی‌عسکری، پارک پتروشیمیایی به‌عنوان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور جانمایی شد که برای واگذاری اراضی منطقه آزاد مهران به هلدینگ خلیج‌فارس اقدامات لازم انجام می‌شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: یک تفاهم‌نامه بین هلدینگ خلیج فارس و منطقه آزاد مهران برای راه‌اندازی پارک پتروشیمیایی منعقد شده است.

کد خبر 2765093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha