به دلیل سیاست اشتباه در حکمرانی اقلیم کردستان، کارمندان یک سال پر از بحران را سپری کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده مجلس عراق اعلام کرد که اعضای فراکسیون اتحاد اسلامی در پارلمان عراق با سودانی دیدار کرده و به آنها اعلام کرده است که قانون بودجه باید اصلاح شود تا مشکل حقوق و دستمزد حل شود، برای این منظور کمیسیون تحقیقات این قانون جلسات خود را آغاز کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، دارا سیکانیانی، عضو فراکسیون اتحاد اسلامی در پارلمان عراق در پیامی ویدیویی اعلام کرد که به دلیل سیاست های اشتباه در حکمرانی اقلیم کردستان، حقوق بگیران یک سال پر از بحران را سپری کرده اند، آنچه در اقلیم می گذرد در هیچ کشور دیگری وجود ندارد.

وی اشاره کرد که اعضای فراکسیون اتحاد اسلامی در مجلس نمایندگان عراق با محمد شیاع سودانی، نخست وزیر عراق دیدار کردند و او با صراحت به آنها اعلام کرد که یک مانع وجود دارد آن هم قانون بودجه است و نیاز به اصلاحات دارد.

دارا سیکانیانی تصریح کرد که سودانی همچنین به ما گفته است مشکل حقوق تا اصلاح قانون بودجه ادامه خواهد داشت و برای حل این موضوع، حقوق باید از هزینه های  جاری به هزینه های ریاستی دولت منتقل شود.

عضو مجلس نمایندگان اضافه کرد: «اکنون جلسه کمیسیون تحقیقات بودجه آغاز شده و امیدواریم از طریق این کمیسیون به فلاکت حقوق بگیران پایان داده شود».

آغاز مشکل حقوق کارمندان به اختلافات حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان در جریان مذاکرات بر سر لایحه بودجه در پارلمان عراق بر میگردد، همین امر مانع تصویب این قانون به نحوی شد که به نفع مردم اقلیم باشد.

کد خبر 2765157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha