احتمال بروز تنش در جریان اعتراضات سالگرد قتل فعالان کرد ترکیه در پاریس

سرویس جهان- نشریه crisis 24 از احتمال تنش و برخورد میان پلیس و مهاجران کرد در شهر پاریس، در آستانه سالگرد قتل فعالان کرد ترکیه  خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از مجله crisis 24، فعالان کرد مقیم فرانسه خود را برای شرکت در راهپیمایی، در اعتراض به کشته شدن 3 فعال کرد تبعه ترکیه در پاریس آماده می کنند.

سال گذشته کردهای مقیم اروپا خود را به پاریس رسانده و در تظاهرات اعتراض به وضعیت مبهم پرونده قتل سه فعال کرد و به نتیجه رسیدن این پرونده شرکت کردند. سه تن از فعالن فرهنگی کرد تبعه ترکیه، در  ژانویه 2013 در دفتر فرهنگی کردها در پاریس ترور شدند.

معترضان کرد ترکیه را عامل این قتل‌ها دانسته و خواستار افشای اسناد این پرونده هستند. عمر گونای تنها متهم پرونده در سال ۲۰۱۹ و قبل از محاکمه او در دادگاه، در زندان بر اثر بیماری درگذشت.

تنها دو هفته قبل از دهمین سالگرد این سه فعال کرد و در روز ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲، سه فعال کرد دیگر نیز در مرکز فرهنگی کردها در پاریس به قتل رسیدند و همین مسئله باعث شد کردها بر قتل سازماندهی فعالان کرد در اروپا و بویژه پاریس تاکید کنند. ترکیه دست داشتن در این قتل‌ها را رد کرده و پ.ک.ک را به تبلیغات منفی علیه خود متهم کرده است.

به نوشته این نشریه، قرار است تظاهرات در روز 6 ژانویه 2024 در پاریس تجمع کرده و در مقابل کاخ جمهوری نسبت به عدم رسیدگی به پرونده قتل کردها اعتراض کنند.

نشریه امنیتی crisis 24 از احتمال بوجود آمدن تنش در جریان اعتراضات و اتخاذ تدابیر شدید امنیتی توسط پلیس فرانسه خبر داده است.

کد خبر 2765258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha