ابراز نگرانی عمیق سازمان ملل نسبت به تشدید تنش‌ها در شمال غرب سوریه

سرویس سوریه - دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل نسبت به تشدید تنشهای نظامی در شمال غرب سوریه و تأثیر آن بر ساکنان منطقه ابزار نگرانی کرد.

به گزارش کردپرس، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نگرانی عمیق خود را نسبت به تشدید تنشهای نظامی در شمال غرب سوریه و تأثیر آن بر ساکنان این منطقه ابزار کرد.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، روز گذشته مناطق موسوم به «کاهش تنش» در شمال غرب سوریه همچنان توسط نیروهای دولت دمشق و نیروهای موسوم به هیأت تحریرالشام(جبهه النصره سابق) بمباران شد همزمان با آنکه وزارت دفاع سوریه از سرنگونی ۹ پهپاد نیروهای هیأت تحریرالشام در حومه ادلب، حمات و حلب خبر داد.

در این رابطه دفتر سازمان ملل در بیانیهای اعلام کرد که از اوایل اکتبر تاکنون بیش از ۱۰۰ تن که حدود ۴۰ درصد آنها کودک هستند، در بمباران‌ها و سایر خشونتها در شمال غرب سوریه کشته و بیش از ۴۰۰ تن نیز زخمی شده اند.

در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی از تشید تنش‌ها و تاثیر آن بر ساکنان منطقه آمده است که در اوایل هفته جاری، بمباران‌ها در ادلب و غرب حلب دست‌کم هفت کشته برجای گذاشته است که نشان‌دهنده تأثیر بمباران بر فعالیت‌های بشردوستانه و نظارت بر اوضاع در منطقه است.

کد خبر 2765310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha