۴۲ واحد صنعتی راکد در کردستان احیا شد

مدیرکل صنعت و معدن کردستان از احیای ۴۲ واحد صنعتی راکد و بازگشت آنها به عرصه تولید در قالب نهضت فعال سازی واحدهای راکد با همراهی دستگاه قضا در استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه صنعت و معدن استان کردستان، با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال و اهمیت اقتصاد در این نامگذاری ها، گفت:  تولید ملی،  موجب رشد اقتصادی و کاهش تورم می شود و عزت ملی را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: در سال  ۱۴۰۳ بر اساس برنامه ریزی اعلام شده، برای حوزه صنعت رشد ۸.۵ درصدی، برای حوزه معدن رشد ۱۳ درصدی و برای بخش تجارت نیز رشد ۲۳ درصدی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه در سال جاری به همت فعالان حوزه های صنعت، معدن و تجارت میانگین تولید در حوزه صنعت ۸ درصد و میانگین استان ۵.۵ درصد بوده است، افزود: این امر می طلبد در حوزه تشکل های بخش خصوصی و سازمان صنعت معدن و تجارت، نهضت رسیدن به اهداف تعیین شده را راه اندازی کنیم.

خلیقی با بیان اینکه میانگین رشد حوزه معدن در کشور ۲ درصد، اما در کردستان ۲.۵ درصد بوده است، ادامه داد: در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۴۴۷ مجوز با سرمایه گذاری ۳۷۵ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۳۳ هزار نفر صادر شده که مهمترین جواز تاسیس ها در حوزه توسعه و پیشران بوده است.

وی از صدور ۲۵۱ پروانه بهره برداری طی سه سال اخیر، با اشتغالزایی ۴ هزار و ۹۲۲ نفر و سرمایه گذاری ۳۱ هزار و ۹۴۹ میلیارد در سطح استان کردستان خبر داد و یادآور شد: در حوزه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در ۳ سال گذشته، ۵۲ جلسه کمیته کارشناسی تسهیل و ۵۴ کارگروه رفع موانع تولید در استان برگزار شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از احیای۴۲ واحد صنعتی راکد و بازگشت آنها به عرصه تولید در قالب نهضت فعالسازی واحدهای راکد با همراهی دستگاه قضا در استان خبر داد و بیان کرد: در حوزه معادن نیز طی یکی دو سال اخیر اقدامات اکتشافی خوبی انجام گرفته و محدوده های امید بخش زیادی شناسایی شده است.

کد خبر 2765403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha