ادامه درگیری میان کردهای سوریه داعش، و ترکیه در سال جدید

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر سوریه از ادامه تنش و درگیری در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از آغاز سال جدید میلادی خبر داد.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، از اولین روزهای سال جدید میلادی، درگیری میان نیروهای کرد سوریه و داعش از یک سوریه و ترکیه و کردها از سوی دیگر از سر گرفته شده است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه در سلسله گزارش هایی درباره وضعیت در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه با آغاز سال 2024 میلادی، هشدار داد تحولات در چند روز اول سال 2024 نشان دهنده ادامه تنش میان ترکیه و کردها از یک سو و کردها و داعش از سوی دیگر است.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس، ترکیه از آغاز سال میلادی جدید حملات پهپادی خود علیه نیروهای کرد سوریه را از سر گرفته و یکی از مراکز فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه را هدف قرار داده اما از تعداد تلفات احتمالی هنوز گزارشی منتشر نشده است.

این نهاد حقوق بشری همچنین با اشاره به کشته و اسیر شدن بیش از 500 تن از جنگجویان وابسته به داعش در سال گذشته توسط نیروهای کرد سوریه، از حملات جدید هسته های مخفی داعش به نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داد.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین از ادامه مانورهای نظامی نیروهای آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد.

خبرگزاری رسمی ترکیه نیز از ادامه ورود کاروان های حامل سلاح و لجستیک آمریکا برای نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داده اما دیده بان حقوق بشر سوریه که معمولا جزئیات دقیقی درباره ورود این کاروانها به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه ارائه می دهد، گزارش رسانه رسمی دولت ترکیه را تایید نکرده است.

دیده بان حقوق بشر همچنین از ادامه حملات گروههای مخالف حضور آمریکا در سوریه به پایگاههای آمریکا در این مناطق خبر داده است.

این نهاد ناظر بر تحولات سوریه در تازه ترین ارزیابی خود از تحولات سوریه، با اشاره به ادامه تنشها در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، قلمرو تحت کنترل ترکیه و برخی مناطق دیگر در سوریه، احتمال تشدید تنش کردها با ترکیه و اعراب منطقه دیرالزور و نیز ادامه حملات داعش به مواضع کردها را پیش بینی کرده است.

کد خبر 2765428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha