ترویج فرهنگ کتابخوانی از مهمترین راهکارهای کاهش معضلات فرهنگی و اجتماعی است

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل کردستان با اشاره به نقش مهم کتاب در جامعه، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی از مهمترین راهکارهای کاهش معضلات فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام کیومرث امیرخانی در دیدار با معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان، گفت: امروزه بی توجهی به کتاب و کتابخوانی ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مطالعه در نحوه نگرش و دیدگاه افراد، آثار مثبتی دارد، اظهار کرد: تخطی از قانون و بروز ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی، رابطه مستقیمی با پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه دارد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کردستان با تاکید بر اینکه فرهنگ مطالعه باید در دوران کودکی در افراد نهادینه شود، افزود: این امر در تربیت جامعه آگاه با کمترین مشکلات فرهنگی و اجتماعی اثرگذار است.

امیرخانی نقش کتابخانه های عمومی را در ارتقای سرانه مطالعه مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: این نهاد فرهنگی با عملکرد مطلوب و اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتابخوانی می تواند بسترساز توسعه کشور در تمامی زمینه ها شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان در این دیدار از توجه ویژه این نهاد فرهنگی به ترویج فرهنگ مطالعه میان کودکان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر تمام کتابخانه های عمومی در سطح استان دارای بخش مستقل کودک است.

معصومه حسنی خونسار یادآور شد: در این بخش برنامه های متنوعی مانند نشست کتاب خوان، معرفی کتاب، قصه گویی، کاردستی، نمایش عروسکی، نقاله خوانی و ... برای کودکان برگزار می شود و خوشبختانه با استقبال بسیاری خوبی از سوی خانواده ها مواجه شده است.

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه های مشارکتی در برخی زندان های شهرستان های استان کردستان، گفت: خوشبختانه این کتابخانه ها از بهترین و فعال ترین کتابخانه های مشارکتی هستند و توجه به کتاب و کتابخوانی در زندان ها بسیار قابل توجه است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان با بیان اینکه کردستان دارای ۸۲ باب کتابخانه عمومی است، اظهار کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

حسنی خونسار افزود: هم اکنون بالغ بر ۵۲ هزار نفر در ای کتابخانه های عمومی استان عضو هستند و نزدیک به ۹۰۰ هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع در قفسه کتابخانه ها در دسترس اعضاء قرار دارد.

کد خبر 2765450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha