ناحیه صنعتی جدید در کامیاران احداث می شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: با تایید کمیسیون زیربنایی و در راستای افزایش سرانه شهرک های صنعتی در استان، شهرک صنعتی جدید کامیاران احداث می شود.

به گزارش کرد پرس، حمیدرضا امانی گفت: این ناحیه صنعتی در مساحت ۲۸ هکتار در راستای بحث توسعه صنعتی استان عملیات احداث آن تا یک ماه آینده اجرا می شود.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف قراردادهای واگذاری زمین در شهرک های صنعتی استان با جدیت در دستور کار است، اظهار کرد: باید زمین در شهرک های صنعتی استان به صنعتگران و سرمایه گذاران واقعی واگذار شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر اصلی ترین دغدغه و چالش در شرکت شهرک های صنعتی کردستان نبود و کمبود زمین برای توسعه یا ایجاد شهرک های صنعتی جدید است، افزود: بحث تعیین تکلیف اراضی راکد با جدیت در دستور کار است.

امانی با بیان اینکه اولویت اصلی واگذاری اراضی در شهرک های صنعتی، راه اندازی کسب و کاروایجاد کارگاه های تولیدی است، ادامه داد: امسال تاکنون ۴۰ قرارداد واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی استان فسخ شده است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از واحد ها غیرفعال بوده که در صدد توانمندسازی و احیا مجدد آن هستیم، یادآور شد: شناسایی واحد های صنعتی مستعد و حمایت از شرکت های دانش بنیان استان در دستور کار و اولویت است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان به انجام اقدامات حمایتی و توسعه صنایع کوچک در استان اشاره کرد و بین کرد: اولین کنسرسیوم صادراتی حمایت از واحد های کوچک در استان ایجاد شده است.

امانی به برگزاری رویداد ریورس پیچ برای نخستین بار دراستان کردستان اشاره کرد و گفت: در راستای تحکیم ارتباط صنعت و دانشگاه و توسعه و ترویج فناوری رویداد ریورس پیچ در هفته آینده در استان برگزار می شود.

کد خبر 2765465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha