سند چشم انداز طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل شهر سنندج رونمایی شد

طرح جامع مطالعات پدافند غیر عامل شهر سنندج با هدف ارتقای پیش بینی، پیشگیری و مصون سازی استان ها از مخاطرات، با حضور مسئولان کشوری و استانی رونمایی شد.

به گزارش کرد پرس، با حضور سردار رسول رحیمی و اسماعیل زارعی کوشا، طرح جامع پدافند غیرعامل شهر سنندج در سالن شهدای گمنام رونمایی شد و ضمن بیان اهمیت این طرح و تبیین الزامات آن، مهمترین رودیکردهای سازمان پدافند غیرعامل و اقدامات انجام شده در استان تشریح و از فعالین این عرصه و دستگاه های برتر این حوزه تجلیل به عمل آمد.

استاندار کردستان در این مراسم، اجرای طرح پدافند غیرعامل در سنندج را بسیار حیاتی و مهم برشمرد و گفت: مخاطرات در قالب برنامه های پدافند غیر عامل، در راستای پایداری ملی به اولویت مهمی بدل شده است.

اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به نقش پدافند غیر عامل در مدیریت مخاطرات، افزود: فراتر از استحداث ها در این قرارگاه ها، اینکه ما یک پدافند غیرعامل هم در حوزه امنیتی استان با اتکاء بر ظرفیت های فرهنگی و هنری این منطقه تجربه کرده ایم طوری که استان کردستان از یک شرایط بحرانی در سال ۱۴۰۱ در کمتر از یک سال از حیث امنیتی اجتماعی و سیاسی به حالت ایده آلی رسیده و تجربه موفقی است.

وی با بیان اینکه در سد وحد یا سد قشلاق در سال ۸۲ به عنوان نمونه در ظرفیت یک سوم آب استان  اتفاقاتی افتاد و آلودگی آب این دو سد، تیتر رسانه های کشور شد، اظهار کرد: همچنین این رویداد در سال گذشته نیز تکرار شد اما با انسجام و همدلی مجموعه دستگاها و مدیریت رسانه ای که بسیار اهمیت داشت این مخاطره به طور کامل  و بدون آسیب به سلامت مردم و منبع اصلی آب شرب برطرف شد.

استاندار کردستان از آمادگی استان جهت مستند سازی تجارب و انتقال آن در حوزه پیشگیری بهنگام در مواجهه با مخاطرات، به دیگر نقاط کشور خبر داد و ادامه داد: ارزیابی بر اساس کارکرد این مجموعه و بهره مندی از تجربه استان ها در شرایط متفاوت و مخاطرات، ضریب امنیت پایدار، رضایتمندی مردمو رفاه اجتماعی را افزایش می دهد.

زارعی کوشا با بیان اهمیت برگزاری رزمایش های پدافندی، یادآور شد: این گونه رزمایش ها موجب حفط آمادگی برای مقابله با تهدیدات و کاهش خسارات در مخاطره ها به زیرساخت ها و تجهیزات ملی و انسانی می شود.

کد خبر 2765574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha