روند آلایندگی در پتروشیمی ایلام کاهشی است

سرویس ایلام - مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در نشست با جمعی از اهالی رسانه استان در قالب اردوی راهیان پیشرفت گفت: روند آلایندگی در پتروشیمی ایلام کاهشی است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در این نشست که به مناسبت روز بسیج رسانه برگزار شد، سیدغلامحسن گرشاسبی خاطرنشان کرد: روند آلایندگی پتروشیمی اگر بررسی شود آمارها نشان می‌دهد که آلوده تر نشده و روند آلایندگی هوایی در پتروشیمی کاهش داشته است اما باید به سمت صفر برویم.

وی با عنوان اینکه پتروشیمی ایلام آلودگی خاکی ندارد، عنوان کرد: بیش از ۹ میلیون دلار در زمینه حفاظت از محیط زیست هزینه شده و آبی که از پتروشیمی تخلیه میشود پساب هیدروکربنی ندارد و حتی قابل استفاده در کشاورزی نیز هست.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با بیان اینکه حوزه مسئولیتهای اجتماعی بعد از دهه هفتاد که تعداد پتروشیمی های کشور زیاد شد، مطرح شده، عنوان کرد: در طی بیش از ۳۰ سال که این حوزه فعال شده مجلسها نتوانسته‌اند در خصوص نحوه اختصاص و اجرای مسئولیتهای اجتماعی قوانینی تصویب کنند که این یک ضعف است و تقصیر صنعت نیست.

گرشاسبی افزود: در خلا قانون، اختیار اختصاص اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی در اختیار سهامداران است که آنها بنا به منافع خود هزینه می‌کنند که پتروشیمی ایلام بیش از دو برابر و فراتر از حوزه مصوبات مجمع عمومی خویش در حوزه مسئولیتهای اجتماعی هزینه کرده است.

کد خبر 2765620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha