فرماندار مهاباد: آیین نکوداشت استاد «محمد ماملی» در دست اقدام است

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار ویژه مهاباد گفت: قدردانی از هنرمندان عرصه های فرهنگی و ادبی در دستور کار قرار گرفته و آیین نکوداشت هنرمند مردمی استاد «محمد ماملی» هم در دست اقدام و برنامه ریزی است.

به گزارش کردپرس، شب شعر وفایی به منظور پاسداشت شاعر گرانقدر استاد وفایی برگزار و در آن اشعار برجسته بیش از ۲۴ شاعر منطقه ارائه شد.

در این مراسم ۲۴ نفر از شاعران منطقه در سه پنل؛ به قرائت اشعار خویش پرداختند همچنین چند قطعه موسیقی زنده هم توسط هنرمندان مهابادی اجرا شد.

همچنین بخش ویژه این مراسم تقدیر از دو شاعر مهابادی به نام های قاسم مویدزاده متخلص به (هه‌ڵۆ) و رسول کریمی متخلص به (سووتاو) بود که انجام شد.

فرماندار ویژه مهاباد نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: قدردانی از هنرمندان عرصه های فرهنگی و ادبی در دستور کار قرار گرفته و آیین نکوداشت هنرمند مردمی محمد ماملی هم در دست اقدام و برنامه ریزی است.

حسن عباسی اضافه کرد: از برگزاری برنامه های فرهنگی و ادبی در راستای ایجاد نشاط و امید در جامعه با در نظرگرفتن چهارچوب قانونی و قواعد موجود حمایت خواهیم کرد.

او با بیان اینکه مهاباد جز شهرهای فرهنگی منطقه و دارای شخصیت های شاخص ادبی است، افزود: قدردانی از هنرمندان باید در طول حیات آنها صورت گرفته و نباید تنها به دوران بعد از حیات آنها مختص شود.

در پایان از شاعران شرکت کننده با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد

میرزا عبدالرحیم سابلاغی، مشهور به وفایی (زادهٔ ۱۸۴۴ – درگذشتهٔ ۱۹۰۲) شاعر کلاسیک کرد اهل مهاباد است. عمدهٔ شهرت وی به‌واسطهٔ غزل‌های پرشور کُردی‌اش است. استاد وفایی به زبان‌های کردی، فارسی و عربی شعر سروده و عمدهٔ اشعار وی در قالب غزل بوده است.

کد خبر 2765689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha