روسیه و آمریکا مسئول حملات ترکیه به کردستان سوریه هستند

سرویس سوریه - «بدران چیاکرد» رئیس مشترک دایره روابط خارجی AANES مستقیما آمریکا و روسیه را مسئول حملات ترکیه علیه کردستان سوریه عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، «بدران چیاکرد» رئیس مشترک دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) روز یکشنبه در توئیتی مستقیما دولت آمریکا و فدراسیون روسیه را مسئول حملات ترکیه علیه شمال و شرق سوریه دانست.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، ترکیه همچنان به بمباران بخش مرزی و مناطق خط تماس از دیرک در شرق تا منبج در غرب مناطق شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهد که باعث تخریب زیرساخت‌ها، تأسیسات خدماتی، اموال و تلفات غیرنظامی و نظامی در این منطقه شده است.

«بدران چیا کرد» رئیس مشترک دایره روابط خارجی AANES روز یکشنبه ۱۴ ژانویه با انتشار توئیتی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که حملات ترکیه بخشی از قتل‌عامی است که دولت ترکیه علیه مردم شمال و شرق سوریه به راه انداخته و تلاش مستمر ترکیه برای برهم زدن هماهنگی اجتماعی بین مردم منطقه و روند سیاسی به رهبری AANES است.»

بدران چیاکرد در ادامه توئیت خود افزود که این حملات جنایات جنگی کاملاً سازمان یافته تلقی می‌شوند، بنابراین باید برای پیگرد قانونی و قضایی مقامات دولت ترکیه فعالیت انجام شود.

وی همچنین اظهار داشت: « دولت آمریکا و فدراسیون روسیه باید بر ترکیه فشار بیاورند تا تجاوزات خود را متوقف کند و آن را تکرار نکند و نیروهای این دو کشور متعهد به مقابله با حملات خصمانه از مناطق تحت تصرف ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن به مناطق مدیریت خودگردان هستند.»

وی در پایان توئیت خود از آمریکا و روسیه خواست تا پرونده حملات ترکیه را به شورای امنیت ارائه دهند و در مورد طرفی که قطعنامه آتش‌بس صادر شده از سوی شورای امنیت سازمان در مورد سوریه را نقض می‌کند حکم صادر کنند.

کد خبر 2765781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha