حمایت حزب دمکرات کردستان سوریه از مدیریت خودگردان در برابر حملات ترکیه

سرپیس سوریه - حزب دمکرات کردستان سوریه ضمن محکوم نمودن حملات اخیر ترکیه به کرستان سوریه، از مدیریت خودگردان در برابر حملات ارتش ترکیه اعلام حمایت کرد.

به گزارش کردپرس، حزب دمکرات کردستان سوریه(PDK-S) با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم نمودن حملات اخیر ترکیه به کرستان سوریه اعلام کرد که در برابر حملات ارتش ترکیه، در کنار مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) خواهد بود.

بر اساس خبر آژانس خبری هاوار، PDK-S با انتشار بیانیه‌ای کتبی حملات ارتش ترکیه به شمال و شرق سوریه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که هدف دولت ترکیه حمله به زیرساخت های منطقه، تخلیه منطقه از ساکنان آن و از بین بردن امنیت منطقه که با خون هزاران شهید به دست آمده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «به عنوان مردم منطقه شمال و شرق سوریه، این حمله اصرار ما بر حمایت از تجربه AANES را تقویت می‌کند. ما تاکید می‌کنیم که دولت ترکیه با این حملات، ورشکستگی انسانی و اخلاقی خود را در مقابل مردم ترکیه و جامعه بین‌المللی و استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر نشان می‌دهد.»

در این بیانیه همچنین از ائتلاف بین‌المللی و آمریکا خواسته شد تا به تعهدات اخلاقی خود در برابر این حملات عمل کنند و از اتحادیه عرب و سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی نیز برای مقابله با دولت ترکیه دعوت شد.

در پایان این بیانیه PDK-S، مردم شمال و شرق سوریه را برای حمایت از نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) فراخواند.

لازم به ذکر است، PDK-S قدیمی ترین حزب سیاسی کرد در کردستان سوریه است که در سال ۱۹۵۷به عنوان اولین حزب کردی در کردستان سوریه تاسیس شد، این حزب عضو شورای میهنی کرد در سوریه(ENKS) است و روابط نزدیکی با حزب دمکرات کردستان عراق(پارتی) دارد

کد خبر 2765822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha