دفتر سیاسی اتحادیه میهنی: حمله به اربیل غیرقابل توجیه است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان حمله موشکی به اربیل را محکوم کرد و چنین حملاتی را غیر قابل توجیه خواند و اعلام کرد: «هرگونه مشکل حساس سیاسی و امنیتی بین کشورهای همسایه به صورت یکجانبه و خارج از یک تفاهم سیاسی و امنیتی مشترک حل و فصل نخواهد شد و تنها بر دشواریها و مشکلات روابط منطقه ای خواهد افزود».

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه رسمی اتحادیه میهنی، متن بیانیه اتحادیه میهنی کردستان به شرح زیر است:

حمله به اربیل، پایتخت اقلیم کردستان غیر قابل توجیه است و هدف قرار دادن شهروندان غیرنظامی را محکوم می کنیم.  حمله به مناطق مسکونی تهدیدی جدی برای حاکمیت عراق و زندگی شهروندان اقلیم کردستان است که اقلیمی به رسمیت شناخته شده در چارچوب دولت عراق است.

ما به عنوان اتحادیه میهنی کردستان بر این باوریم که هرگونه موضوع حساس سیاسی و امنیتی بین کشورهای همسایه را نمی توان به صورت یکجانبه و خارج از یک تفاهم مشترک سیاسی و امنیتی حل و فصل کرد و آنها فقط فضای روابط منطقه ای را بی ثبات می کنند که مردم عراق در نهایت بهای آن را خواهند پرداخت.

ما به نوبه خود این مصیبت وارده را به خانواده شهدا به ویژه خانواده شهید پیشرو دزه‌یی تسلیت عرض می کنیم و برای مجروحان شفای عاجل آرزومندیم.

این وظیفه دولت فدرال است که یک ساختار ائتلافی است و از حمایت همه نیروهای سیاسی برخوردار است، تلاش های خود را برای دفاع از حاکمیت کشور و امنیت شهروندان تشدید کند و در عمل بر وحدت مردم عراق تاکید کند و از اعتبار بین المللی کشور محافظت کند.

نهادهای رسمی اقلیم کردستان و احزاب سیاسی نیز باید با هماهنگی دولت عراق در حل مشکلات موجود و حفاظت از شهروندان و منافع اقلیم کردستان نقش بیشتری ایفا کنند.

روح شهدا قرین آرامش باد

درود و سربلندی بر مردم و خاک اربیل، پایتخت اقلیم کردستان.

دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان

کد خبر 2765839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha