به جای ایجاد شغل‌های مقطعی به اشتغال پایدار توجه شود

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بیست و ششمین گردهمایی نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه کشور، خواستار توجه به ایجاد اشتغال پایدار در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار با بیان این که بیشتر سهم اشتغال ایجاد شده از طریق وام های ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی، شغل های فصلی و مقطعی است، اظهار داشت: نیازمند توجه به اشتغال پایدار برای پاسخ گویی درست به نیازهای معیشتی جامعه هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت سخن صادقانه با مردم، کاهش بیکاری و افزایش اشتغال پایدار برای جوانان و افراد تحصیل کرده را از نیازهای فوری جامعه دانست و گفت: ایجاد اشتغال پایدار با رشد تولید تحقق پذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: برای رونق اشتغال خانگی باید آموزش مهارت ها و تأمین سهیلات و فرهنگ سازی را به عنوان راهکار اصلی مقابله با تهاجم فرهنگی جوانان و نوجوانان مورد توجه قرار داد.

وی تقویت ارتباط با کشورهای همسایه، آینده‌نگری در اقتصاد و کاهش ریسک عرضه محصولات به بازار و کاهش نفوذ دلالان را مهم برشمرد و تصریح کرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های کشور در گردشگری سلامت، مذهبی و تاریخی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کرمی تبار در پایان بیان داشت: حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و ارائه تسهیلات مالی با هدف رشد و توسعه کسب و کار برای سرمایه‌گذاری در صنایع راهبری از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 2765843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha