۶۸۰ هزار هکتار از اراضی زراعی کردستان زیر کشت پاییزه رفت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با افزایش سطح زیر کشت محصولات پاییزه در استان، ۶۸۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان کردستان زیر کشت محصولات پاییزه رفته است.

به گزارش کرد پرس، محمدصالح احمدی گفت: گندم، جو، کلزا، گلرنگ، کاملینا، نخود پاییزه و انتظاری و محصولات علوفه ای از محصولاتی هستند که پاییز امسال در استان کشت شده اند.

وی اظهار کرد: برنامه ابلاغی وزارت در حوزه کشت محصولات پاییزه ۵۸۸هزار هکتار در استان بود که با توجه به استقبال کشاورزان ضمن افزایش سطح این رقم افزایش پیدا کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی افزود: در فصل برداشت بالغ بر یک میلیون تن گندم برداشت کنیم و همچنان رتبه های بالای جدول تولید کشور را استان کردستان به خود اختصاص دهد.

احمدی ادامه داد: استان کردستان مقام اول کشوری ثبت سامانه در طرح کشاورزی قراردادی را در کشور در این راستا دارا است.

وی یادآور شد: ۹۴۲ دستگاه انواع ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت و اولویت اعطای تسهیلات هم با دستگاه های سمپاش است، تجهیز ناوگان سمپاشی که با توجه به نزدیک شدن فصل مبارزه با آفات کاشت، هر چه سریعتر در دسترس کشاورزان قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان نیز جهت خرید بالغ بر ۱۲۹ مورد ادوات پرداخت شده است.

احمدی به سهمیه کود اوره استان کردستان، نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان های سقز، کامیاران و دهگلان از جمله شهرستان هایی بودند که تاکنون بیشترین سهمیه کودی خود را جذب کرده اند.

کد خبر 2765866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha