افزایش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی نشانگر عدم پایداری اشتغال است

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در استان، گفت: در فصل تابستان، نرخ بیکاری ۵.۱ درصد بوده اما در فصل پاییز این رقم به ۷ درصد رسید که این نشان از فصلی بودن و عدم پایداری اشتغال است.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای اشتغال استان با تاکید بر اینکه همه سطوح جمعیتی در نظام آموزشی جایگاه یکسانی داشته باشند، افزود: مهمترین هدف تکمیل زیرساخت‌های آموزشی، ایجاد عدالت آموزشی است.صنعتگران و تولیدکنندگان آذربایجان‌غربی، دانش‌آموزان و دانشجویان را در راستای مهارت آموزی همراه خود سازند.

او همچنین با اشاره به اینکه مهارت آموزی در کشورهای توسعه یافته یک اصل پایدار است، تاکید کرد: در کشور ما نیز این موضوع جایگاه ویژه‌ای داشته و آذربایجان‌غربی نباید از قطار توسعه آموزشی جا بماند.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه خلاءهای آموزشی و مهارتی در آذربایجان‌غربی شناسایی شود، اضافه کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای با شناسایی این خلاءها براساس مزیت‌های هر شهرستان از جمله کشاورزی، زنبورداری، گلخانه و شیلات، مسیر مهارت آموزی را با همکاری دیگر نهادها هموار کند.

او در ادامه با بیان اینکه شهرستان‌ها و مناطقی که نیاز به مهارت آموزی دارند، به صورت تخصصی شناسایی شوند،  گفت: شورای مهارت آموزی از طریق اتاق بازرگانی، اصناف و بخش خصوصی، نیازسنجی لازم را انجام داده و میزان نیاز واقعی رشته‌ها مشخص شود تا در کنار آموزش‌های مقدماتی، نیاز به آموزش‌های پیشرفته نیز در مدار حرفه آموزی توسعه یابد.

استاندار آذربایجان‌غربی  با اشاره به رتبه پایین استان از نظر فضاهای آموزشی نیز اظهار کرد: آموزش‌های لازم در جهت پیشرفت اساسی و مهارت آموزی در کنار به کارگیری نیروهای تولیدی و صنعتی استان، از اولویت‌های مدیریت آذربایجان‌غربی است.

معتمدیان همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت کارخانجات، تولیدی‌ها و صنعتگران بزرگ در حوزه مهارت آموزی، افزود: به دنبال ایجاد هنرستان آموزشی در شهرک‌های صنعتی هستیم تا با آموزش دانش آموزان، عملاً به سمت آموزش در محیط کار برای آینده سازان کشور پیش رویم.

 استاندار آذربایجان‌غربی گفت: حضور در محیط کار برای دانش آموزان و دانشجویان، موجب توسعه آموزش می‌شود و شهرک‌های صنعتی استان طبق نیازسنجی آموزشی به این موضوع ورود کند.

او در پایان با اشاره به نرخ بیکاری استان، افزود: در فصل تابستان، نرخ بیکاری ۵.۱ درصد بوده و در فصل پاییز این رقم به ۷ درصد رسید که این نشان از فصلی بودن و عدم پایداری اشتغال داشته و باید مشکلات این حوزه رفع شود.

کد خبر 2765906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha