دیدار مسرور بارزانی با رئیس جمهور فرانسه در حاشیۀ کنفرانس دافوس

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نخست وزیر اقلیم کردستان و رئیس جمهور فرانسه دیدار کردند. دولت اقلیم کردستان اعلام کرد که مکرون "دوباره بر حمایت کامل کشورش از اقلیم کردستان تاکید کرد".

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، روز چهارشنبه 2024/01/17، مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان با امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیە کنفرانس دافوس دیدار کرد.

بر اساس بیانیه دولت اقلیم کردستان، موضوع اصلی این دیدار درباره حملات ایران به اربیل بود که یک تهدید واقعی برای اقلیم کردستان و نقض آشکار حاکمیت عراق و اقلیم کردستان است.

شب دوشنبه مورخ 2024/01/15، سپاه پاسداران با شلیک موشک به منزل پیشرو دزه‌یی سرمایه‌دار سرشناس اربیل، وی و سە تن دیگر را کشت و 16 تن دیگر زخمی شدند.  

وزارت امور خارجه فرانسه روز سه شنبه 2024/01/16 در بیانیه ای اعلام کرد: «فرانسه حمله موشکی به اربیل پایتخت اقلیم کردستان توسط سپاه پاسداران ایران را به شدت محکوم می کند».

مسرور بارزانی و امانوئل مکرون در خصوص اهمیت حفظ امنیت و ثبات در عراق و اقلیم کردستان تفاهم داشتند.

رئیس جمهور فرانسه «تسلیت عمیق» خود را به نخست وزیر دولت اقلیم کردستان ابراز کرد و بر حمایت کامل کشورش از اقلیم کردستان تأکید کرد.

طبق بیانیه دولت اقلیم کردستان مسرور بارزانی از حمایت و دلسوزی مستمر مکرون و فرانسه از اقلیم کردستان که همواره از مردم کرد در مراحل مختلف حمایت کرده است، تشکر کرد.

در این بیانیه آمده است: «اهمیت حل و فصل مسائل بین اقلیم کردستان و دولت فدرال به صورت اساسی و بر اساس قانون اساسی از دیگر موضوعات مورد بحث این دیدار بود».

کد خبر 2765923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha