۳۰۰ هزار مترمربع کمبود فضای آموزشی در کردستان وجود دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان از کمبود ۳۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، ابراهیم مرادی در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان، با اشاره به وجود ۳۰۰ هزار مترمربع کمبود فضای آموزشی در سطح ۶ منطقه استان، گفت: در سطح استان تعداد زیادی مدارس نیازمند مقاوم سازی و بازسازی وجود دارد که مستلزم تخصیص اعتبار است.

وی با بیان اینکه اگر از ظرفیت ماده ۱۸ استفاده شود، می توان این کمبودها را جبران کرد، افزود: در ۳۱ منطقه استان از جمله مساکن مهر، حداقل باید ۳۱ مدرسه ۱۲ کلاسه مشتمل بر ۴۰۰ کلاس درس ایجاد شود که ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان به افزایش ۸۵ درصدی اعتبارات استانی این اداره کل اشاره کرد و اظهار کرد: اعتبارات ما امسال از ۱۲۰ میلیارد تومان به ۲۲۲ میلیارد تومان افزایش داشته است که با این اعتبارات می توان برخی از طرح های نوسازی مدارس استان را دنبال کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به نقش مهم شوراهای آموزش و پرورش، بیان کرد: از ۲۴ تا ۳۰ دی با عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است و هر روز آن به شعارهایی مزین شده است.

هاشم ناظمی جلال ادامه داد: شوراها باید بیش از گذشته در خدمت نظام تعلیم و تربیت باشند و بتوایم در قالب آن خدمات قابل توجه و مطلوبی به مردم و دانش آموزان ارائه بدهیم.

کد خبر 2765979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha