زریوار یکی از ظرفیت های منحصر به فرد در کردستان است

استاندار کردستان با اشاره به اینکه زریوار یکی از ظرفیت های منحصر به فرد در استان است، گفت: در راستای احیای این تالاب بین المللی در مریوان اقدامات مطلوبی در یکی ۲ سال اخیر انجام شده است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان، گفت: بی شک نمی توان مزیتی را برای ایجاد مزیتی دیگر از بین برد لذا تغییر کاربری اراضی کشاورزی باید به صورت اصولی و با در نظر گرفتن همه جوانب آن انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه مسیرهایی که می تواند مورد هدف برای توسعه سرمایه گذاری در مریوان باشد با اولویت طرح های کلان مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: تغییر کاربری اراضی باید به صورت منسجم با اولویت سودمندی برای این شهرستان، انجام شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه نقش استان در تامین امنیت غذایی کشور بتدریج بیشتر می شود، افزود: کردستان جزو معدود استان هایی است که وضعیت بارش در آن به نسبت استان های دیگر کشور مناسب تر بوده است لذا نگاه ما به تولیدات کشاورزی باید مسئله ای ملی باشد.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه زریوار یکی از ظرفیت های منحصر به فرد در استان است، ادامه داد: در راستای احیای این تالاب بین المللی در مریوان اقدامات مطلوبی در یکی ۲ سال اخیر انجام شده است.

وی یادآور شد: بهره ای که از این ظرفیت ویژه از لحاظ اقتصادی تاکنون به مریوان رسیده در حد صفر بوده و نیاز است با رعایت الزامات زیست محیطی در این دریاچه سرمایه گذاری هایی انجام شود.

استاندار کردستان رویکرد جدید شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در قالب بررسی مسائل شهرستانی را اقدام موثر و مطلوبی دانست و بیان کرد: بی شک نمی توان مشکلات چندین ساله را در یک جلسه برطرف کرد ولی اگر ۲۰ درصد آنرا هم بتوانیم حل کنیم قطعا نتیجه های خوبی خواهیم گرفت.

کد خبر 2765984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha