۲۷ پروژه بازآفرینی شهری در کردستان مصوب شد/تصویب الحاق ۷۰ هکتار به محدوده شهر سنندج

استاندار کردستان گفت: ۲۷ پروژه باز آفرینی شهری در محلات ناکارآمد و فرسوده استان با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد ریال مصوب شده است که از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده اجرا می شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان با اشاره به پروژه تحقیقاتی رهاسازی ماهی ها به داخل سدهای استان یک موضوع علمی و بر اساس نظارت، شاخص ها و روش های علمی  انجام شده است، گفت: باید تلاش کنیم پس از تطبیق پیشنهادهای این پروژه با اسناد بالادستی و دستورالعمل های زیست محیطی و بهداشتی از این ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه منوط به تایید محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و آب منطقه ای است، افزود: متولیان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و آب منطقه ای استان با بررسی کارشناسی دستورالعمل های ابلاغی وزارتخانه خود را با پژوهش مورد نظر تطبیق دهند.

استاندار کردستان در مورد پرداخت عوارض مالیات ارزش افزوده به حساب دهیاری ها و شهرداری ها، اظهار کرد: ۲۷ پروژه باز آفرینی شهری استان در محلات ناکارآمد و بافت های فرسوده استان از محل ۳۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده تامین مالی و با تصویب اعضا اجرا می شود.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه مردم باید در جریان هزینه کرد مالیات قرار گیرند، ادامه داد: اعتبار مصوب برای این تعداد پروژه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

وی در ادامه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور را ایجاد مجتمع چند منظوره برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مهارت آموزی و ایجاد بازارچه محصولات عنوان کرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه ساختمان انبار غله در سنندج به ایجاد این مجموعه اختصاص پیدا می کند، یادآور: بخشی از اعتبار از وزارت کشور برای اجرای این پروژه دریافت شده و امیدوارم به سرعت عملیاتی شود.

گفتنی است در این نشست همچنین الحاق ۷۰ هکتار اراضی موسوم به شهرک وحدت به محدوده شهر سنندج با تصویب اعضا به تصویب رسید.

کد خبر 2766005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha