سامانه بارشی از روز دوشنبه آسمان کردستان را فرا می گیرد/گردنه ها در تسخیر برف و کولاک

اداره کل هواشناسی کردستان در خصوص روزهای آینده، اطلاعیه ای را با هشدار زرد صادر کرده که بر اساس آن از فردا دوشنبه موج تازه بارشی آسمان کردستان را فرا خواهد گرفت.

به گزارش کرد پرس، بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی کردستان، از دوشنبه عصر و اوایل شب تا عصر روز پنجشنبه استان در دامنه فعالیت موج بارشی قرار می گیرد.

شدت و مقدار بارش ها اغلب برای نیمه غربی استان همچون توابع شهرستان های بانه، مریوان، سروآباد (منطقه اورامانات) است و اوج فعالیت سامانه مذکور برای روز سه شنبه تا صبح روز چهارشنبه پیش بینی شده است.

بر اساس این گزارش بارش باران (در ارتفاعات برف و باران)، در گردنه ها کولاک برف، مه گرفتگی و کاهش دید افقی، تندوزه و وزش باد شدید موقت پیش بینی شده است.

اداره هواشناسی هشدار داده است بر اثر این بارش ها احتمال آبگرفتگی موقت معابر به خصوص در مناطق یاد شده، احتمال رخداد بهمن در گردنه های برفگیر واقه در نیمه غربی استان، مه گرفتگی و کاهش دید افقی (احتمال لغو پرواز) کولاک برف در گردنه ها و جاده ها و همچنین احتمال مسدود شدن موقت جاده های روستایی وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده از مسافرت های غیرضروری پرهیز کرده، در حاشیه رودخانه ها تردد نکرده و از صعود به ارتفاعات و فعالیت ورزشی همچون کوهنوردی (امکان سقوط بهمن) خودداری کنند.

کد خبر 2766028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha