تلاش ما بر حضور تمام طیف‌ها و اقشار مردم سوریه در داخل MSD است

سرویس سوریه - «محمود المسلط» رئیس مشترک MSD ضمن اشاره به فعالیت این مجلس در خارج از سوریه اعلام کرد که تلاش‌های خود را برای حضور همه طیف‌ها و اقشار مردم سوریه در MSD افزایش می‌دهند.

به گزارش کردپرس، «محمود المسلط» رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) در سخنانی اعلام کرد که این مجلس علاوه بر انجام فعالیت در خارج از سوریه، تلاش‌های خود را برای متحد کردن همه طیف‌ها و اجزای مردم سوریه افزایش می‌دهد تا نقشه‌راه تعریف شده در کنگره چهارم این مجلس عملی شود.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «محمود المسلط» رئیس مشترک MSD در مصاحبه با این آژانس خبری اظهار داشت: « پروژه MSD یک پروژه سوری است. ما در تلاش هستیم تا تمام طیف‌ها و اقشار مردم سوریه را به مجلس خود بیاوریم تا جایگزینی واقعی برای آینده سوریه باشیم.»

محمود المسلط در ادامه اولین گام خود را متحد کردن جبهه داخلی احزاب عنوان کرد و ادامه داد: « این طرح از طریق یک دیدگاه سیاسی و یک قرارداد اجتماعی جدید انجام می‌شود که به طور گسترده برای همه طیف‌های سوری قابل اجرا است.»

به گفته المسلط علاوه بر فعالیت‌های داخلی، MSD دفاتر خارجی را نیز برای تحقق اهداف، چشم انداز سیاسی و برنامه‌های خود فعال خواهد کرد. اما المسلط به مکان این دفاتر اشاره‌ای نکرد.

المسلط همچنین در مورد مکانیسم فعال‌سازی این طرح گفت: «این طرح از طریق کمیته‌های MSD انجام می‌شود که اساس آن بر ساخت سوریه دموکراتیک چند وجهی، علمی و غیرمتمرکز است و گفتگوی بین سوری‌ها اساسی‌ترین کار و فعالیت MSD است.»

لازم به ذکر است که MSD در چهارمین کنگره خود که در ۲۰ دسامبر ۲۰۲۳ برگزار شد، طرح راه‌حل خود برای بحران سوریه را اعلام کرد.

کد خبر 2766102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha