نخستین محموله ریلی از راه آهن سنندج هفته آینده بارگیری می شود

مدیرعامل راه آهن غرب کشور گفت: نخستین محموله ریلی از راه آهن سنندج تا یک هفته آینده به سمت بنادر جنوبی کشور بارگیری می شود.

به گزارش کرد پرس، سیدسعید ابراهیم نژاد در جلسه بررسی ظرفیت های حمل و نقل ریلی استان کردستان، با بیان اینکه مقدمات کار برای استفاده از ظرفیت این راه آهن آماده شده است، گفت: حساسیت خاصی برای تحقق رونق تولید و برنامه ریزی از ظرفیت راه آهن استفاده می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محور تهران همدان سنندج ۵۰ هزار میلیارد تومان قیمت دارد، افزود: با دستور ویژه مدیرعامل راه آهن، اولین محموله ریلی از تا یک هفته دیگر از خط ریلی راه آهن سنندج به سمت بنادر جنوبی بارگیری و خروجی این افتتاح انجام خواهد شد.

مدیریت ایستگاه راه آهن سنندج ساماندهی می شود

استاندار کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه نابسامانی موجود در ایستگاه سنندج با استقرار مدیریت حل می شود و در بکارگیری نیروها، اولویت با نیروهای بومی است، اظهار کرد: راه آهن سنندج یکی از ایستگاه های  ویژه کشور است و برای ساختار اداری و مدیریت ایستگاه سنندج و راه آهن مکاتباتی انجام شده و مصوب می شود.

اسماعیل زارعی کوشا ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم ایستگاه راه آهن را از وضعیت فعلی خارج و مدیریت در آن مستقر شود که در بکارگیری نیروها، اولویت با جذب نیروهای بومی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد روزهای تردد و راه اندازی مسیر ریلی سنندج ـ مشهد نیز در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: پروژه اتصال راه آهن زنجان به کردستان نیز در دستور کار قرار گرفته و برای ردیف بودجه آن وعده های خوبی داده شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه تکمیل ایستگاه قروه و دهگلان از ضروریات است و امیدواریم تا قبل سال ایستگاه قروه به بهره برداری برسد، بیان کرد: کردستان پنجمین استان معدنی کشور است اما در حوزه ذخایر سنگ آهن جایگاه ویژه ای دارد و شرکت ها چشمشان به این ظرفیت هاست.

زارعی کوشا با بیان اینکه ذخایر سنگ آهن کردستان جایگاه ویژه ای در کشور دارد، گفت: سیاست ما فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش فولاد است و ظرف هفته های آینده پروژه سرمایه گذاری دیگری در حوزه کنسانتره و گندله سازی با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی با سرمایه گذاری شرکت ایمیدرو در بیجار کلنگ زنی می شود که ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن فرآوری سنگ آهن و گندله را دارد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: از طریق خط ریلی سنندج ـ همدان در روزهای سه شنبه هر هفته دو سفر انجام و ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر مسافر جابه جا می شود.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه راه آهن و سیستم حمل ونقل تکمیل کننده همدیگر هستند، افزود: وجود راه آهن هیچ تاثیر منفی روی درآمد این حوزه نداشته است خوشبختانه با تملک  ۵۰ هکتار زمین در مسیر راه آهن به زودی شاهد توسعه بیش از پیش این خط ریلی خواهیم بود.

کد خبر 2766161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha