تحلیل نشریه نزدیک به کنگره آمریکا از رابطه واشنگتن با کردها

سرویس جهان – از نظر نشریه هیل آمریکا، کردهای عراق تنها متحدانی مقطعی برای آمریکا بوده اند.

به گزارش کردپرس، نشریه معتبر هیل آمریکا که نظرات آن به کنگره نزدیک است، از بی توجهی واشنگتن نسبت به موقعیت کردها بویژه در عراق انتقاد کرده است.

این نشریه با اشاره به این که کردها در مقاطعی حساس مانند مبارزه با داعش متحد آمریکا بوده اند نوشت: اما آمریکا در زمانی که کردها به کمک این کشور نیاز داشته اند، به حال خود رها شده اند.

از نظر این نشریه، کردهای عراق در حال حاضر تحت فشار زیادی از سوی بغداد قرار گرفته و با مشکلات کم سابقه ای روبرو هستند اما آمریکا تنها نگران موقعیت و وضعیت نیروهای خود در اقلیم کردستان است و به موقعیت شکننده این منطقه توجهی نمی کند.

هیل معتقد است از دهها سال پیش کردهای عراق تنها متحدانی مقطعی برای آمریکا بوده اند و هر وقت کردها به حمایت آمریکا نیاز داشته اند از آن بی بهره مانده اند.

از نگاه این نشریه آمریکایی، به نظر نمی رسد که موضع آمریکا نسبت به کردها به عنوان متحدانی مقطعی تغییر کرده باشد زیرا دولتمردان آمریکا نسبت به وضعیت وخیم اقلیم کردستان عراق همچنان بی تفاوت مانده اند.

این نشریه از مقامات کرد عراقی نقل کرده که آمریکا می تواند از نفوذ خود برای بهره مندی اقلیم کردستان از بودجه عراق، ازسرگیری صادرات نفت خام و غیره استفاده کند اما این کشور به خواسته های اقلیم کردستان بی اعتنایی می کند. این مسئله باعث ناامیدی رهبران کرد عراق از واشنگتن شده و احساس می کنند که اقلیم کردستان، به عنوان متحدی وفادار به حال خود رها شده است.

کد خبر 2766169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha