نچیروان بارزانی: از توافق دولت عراق و دولت آمریکا استقبال می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان از توافق دولت فدرال عراق و دولت آمریکا برای از سرگیری فعالیت کمیته عالی نظامی بین دو کشور استقبال کرد و گفت که اقلیم کردستان از این توافقنامه حمایت می کند و همکار و کمک کننده خواهد بود.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، روز پنجشنبه 2024/01/25، ریاست اقلیم کردستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان استقبال خود از این توافق را اعلام و تاکید کرده است: «اقلیم کردستان از این توافق حمایت می کند و به حفظ صلح، امنیت، ثبات و حاکمیت و ارتقای روابط مبتنی بر احترام به وحدت و منافع مشترک کمک خواهد کرد».

نچیروان بارزانی از توافق دولت عراق و دولت آمریکا استقبال می کند.

استقبال نچیروان بارزانی از توافق دولت عراق و دولت آمریکا درحالی است که وزارت امور خارجه عراق و وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه اعلام کردند که یک کمیته عالی مشترک در دولت هر دو کشور تشکیل شده که به تغییر ماهیت روابط بین بغداد و واشنگتن به یک "مشارکت امنیتی دوجانبه" اختصاص دارد.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که بغداد قصد دارد برنامه ای مشخص و دقیق برای تعیین مدت اقامت مستشاران ائتلاف بین المللی در عراق تعیین کند تا ائتلاف خروج مرحله ای و هدفمند مستشاران خود از عراق را آغاز کند.

به گفته وزیر دفاع آمریکا، در تمام مراحل مذاکرات این کمیته، با کشورهای عضو ائتلاف مشورت خواهد شد.

متن بیانیه ریاست اقلیم کردستان

ما از توافق بین دولت فدرال عراق و دولت آمریکا برای از سرگیری کار کمیته عالی نظامی (HMC) و پیشبرد گفتگوها در مورد روابط دوجانبه و آینده همکاری مشترک در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امیتی و نظامی استقبال می کنیم.

اقلیم کردستان از این توافقنامه حمایت می کند و برای حفظ صلح، امنیت، ثبات و حاکمیت کشور و ارتقای روابط مبتنی بر احترام، وحدت و منافع مشترک همکار و کمک کننده خواهد بود.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، 2024/01/25

کد خبر 2766225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha