تاثیر اختلافات دو حزب کردی بر انتخاب استاندار جدید کرکوک

سرویس جهان- موسسه AGSIW پیش بینی کرد اختلافات میان دو حزب کردی اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق مانع از تصدی کردها بر استانداری کرکوک شود.

به گزارش کردپرس، موسسه AGSIW در آمریکا در تحلیل نتایج انتخابات شوراهای استانی عراق در 18 دسامبر 2023 به وضعیت کردها در استان مورد اختلاف کرکوک نیز پرداخته است.

 این موسسه ادعا کرده است با وجود این که کردها در سال 2017 کنترل بر این استان را از دست دادند در انتخابات اخیر خوب ظاهر شدند زیرا توانستند 7 کرسی شورای استانی کرکوک را به دست بیاورند.

این موسسه در باره این که استاندار این شهر همچنان یک عرب خواهد بود یا به کردها باز خواهد گشت، نوشته است این مسئله به اتحاد میان دو حزب کردی حاکم بر اقلیم کردستان باز می گردد اما با توجه به این که اختلافات میان این دو حزب کردی همچنان بالاست، احتمال توافق این دو و توانایی آنها برای متقاعد کردن سایر جریان در جهت به دست گرفتن کرسی استانداری کرکوک کم است.

موسسه AGSIW با اشاره به این که اختلافات میان پارتی و یکیتی از سال 2017، مانع از تصدی یک کرد بر کرسی استانداری کرکوک شده، نوشت: چالش اصلی در انتخاب استاندار جدید اختلافات میان این دو حزب کردی است.

این موسسه از احتمال ائتلاف میان جریانات عرب و ترکمانی و موفقیت آنها در جذب یکی از این دو حزب کردی برای حفظ سمت راکان جبوری، استاندار فعلی کرکوک خبر داده که ممکن است این مسئله اختلافات میان این دو حزب کردی را تشدید کند.

کد خبر 2766344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha