افزایش ادارات دولتی شهر سلیمانیه در پیوستن به اعتصاب کامندان و معلمان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در حال حاضر موجی از اعتراضات بسیاری از ادارات سلیمانیه را فراگرفته است و به دلیل تأخیر در پرداخت استحقاق مالی آنها روز به روز بر تعداد اداراتی که کار را تحریم می کنند افزوده می شود.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری هاولاتی، روز دوشنبه ادارات برق و دادگستری دوم سلیمانیه اعلام اعتصاب کردند، بیمارستان تخصصی چشم شهید دکتر آسو صبح روز دوشنبه اعتصاب و سپس قبل ازظهر دوباره شروع به کار کردند.

خبرنگار هاولاتی در سلیمانیه در این باره اعلام کرد: «امروز کارمندان شعبه دوم دادگستری به طور کامل اعتصاب کردند و به هیچ کدام از امور شهروندان رسیدگی نکردند و اکثر کارمندان اداره برق سلیمانیه به دلیل عدم پرداخت حقوقشان از سوی دولت اقلیم کردستان، دست به اعتصاب زده اند».

شایان ذکر است روز یکشنبه تمامی کارمندان راهنمایی و رانندگی سلیمانیه اعلام اعتصاب کردند و کار خود را متوقف کردند اما دوشنبه به اعتصاب خود پایان دادند و به کار بازگشتند، یک منبع آگاه به خبرنگار رسانه هاولاتی گفت که کارمندان راهنمایی و رانندگی سلیمانیه یک هفته به مراجع مربوطه مهلت خواهند داد، در صورت رفع نشدن مشکل حقوقشان، اعلام اعتصاب کامل خواهند کرد.

بیش از چهار ماه است که معلمان سلیمانیه و شهرها و نواحی آن به دلیل عدم پرداخت استحقاق مالیاش، عدم استخدام معلمان حق التدریس و عدم از سرگیری ترفیع، اعتصاب سراسری را اعلام کرده اند و فرایند آموزش در این مناطق در حالی متوقف شده است که روز یکشنبه نیز معلمان معترض تظاهرات سراسری برگزار کردند.

کارمندان اقلیم کردستان 46 روز است که حقوق دریافت نکرده اند، علیرغم اینکه اکنون به ماه فوریه نزدیک میشویم، کارمندان و حقوق بگیران اقلیم، حقوق ماه اکتبر سال گذشته خود را دریافت نکرده اند و هیچ چشم اندازی برای پرداخت حقوق آنها وجود ندارد و معلمان و کارمندان نیز می گویند که دیگر این وضعیت را نمی پذیریم و به اعتصاب و تظاهرات ادامه می دهیم.

کد خبر 2766377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha