درخواست شرکت های نفتی از کنگره آمریکا برای کمک به از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان

سرویس جهان- انجمن شرکت های نفتی خارجی در اقلیم کردستان، از کنگره آمریکا خواسته اند بغداد را برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان تحت فشار قرار دهد.

به گزارش کردپرس، انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان، متشکل از هشت شرکت نفتی خارجی در نامه ای به مجلس نمایندگان آمریکا برای از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان درخواست کمک کرده است.

این موسسه در نامه منتشر شده اش به کنگره، خواستار متقاعد کردن بغداد به از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان قبل از دیدار احتمالی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید شده است.

این موسسه با اشاره به این که اقلیم کردستان عراق متحد امن آمریکا در خاورمیانه است، هشدار داد توقف 10 ماهه صادرات نفت اقلیم کردستان در کنار قطع بودجه اقلیم کردستان توسط بغداد و تحمیل شرایط جدید به شرکت های نفتی خارجی در اقلیم کردستان می تواند ثبات در این منطقه را به خطر بیندازد.

انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان با اشاره به این که شرکتهای آمریکایی و دولت این کشور بیش از 10 میلیون دلار در اقلیم کردستان سرمایه گذاری کرده اند، از واشنگتن خواسته است برای محافظت از سرمایه های خود هم که شده، در این زمینه اقدام کند.

مایلز کاگینز، سخنگوی آمریکایی انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان با اشاره به اعلام تعهد نخست وزیر عراق به یافتن راه حلی برای از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان، از دولت و کنگره آمریکا خواسته است برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی اقلیم کردستان، محافظت از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری آمریکا در این منطقه و تامین منافع کل عراق دولت این کشور را برای ادامه صادرات نفت اقلیم کردستان متقاعد کند.

کد خبر 2766381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha