سنندج میزبان دو جشنواره ملی فجر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: جشنواره های ملی فجر از جمله پرطرفدارترین و ناب ترین جشنواره های عرصه فرهنگ و هنر هستند.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر دریایی در جمع خبرنگاران استان کردستان، گفت: جشن های گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی با زبان هنر، بهتر تبیین و درک می شود. امسال سنندج میزبان چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر و جشنواره ملی هنرهای تجسمی کشور است.

وی اظهار کرد: برنامه های فرهنگی و هنری در این استان از جمله نمایش تئاتر خیابانی، شب شعر انقلاب اسلامی «جی ژوانی ریبه ندان»، بزرگداشت ماموستا عبدالله باشماق در شهرستان دهگلان، نشست جهاد تبیین «مسجد برقرار»، آیین نکوداشت عثمان هه ورامی (سروآباد) و جشن مولودی خوانی (رحمت للعالمین) و چند برنامه دیگر با مشارکت موسسه ها و انجمن های مربوط برگزاری می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان افزود: امسال به همت و تلاش هنرمندان سراسر استان، ۶ اثر خیابانی در جشنواره بین المللی تئاتر حضور دارند. نمایش «۱۴۰۲» به نویسندگی و کارگردانی افشین خدری از سنندج و نمایش «نقطه سر خط» به نویسندگی و کارگردانی سیدسوران حسینی از مریوان و نمایش «انفال» به نویسندگی و کارگردانی کژال راستبین از مریوان، نمایش خیابانی «خواب نما» به نویسندگی احمد صمیمی و کارگردانی عرفان دارابی و نمایش «بیر» به کارگردانی و نویسندگی راشد کریمی و نمایش خیابانی «روز تولد من» به کارگردانی موسی هدایتی و صادق حسین زاده از قروه اجرا می شوند.

دریایی ادامه داد: نمایشگاه ویژه هنرهای تجسمی فجر ۱۴ بهمن ماه در نگارخانه هنر سنندج افتتاح می شود. همچنین ۱۶ فیلم  از جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی بهمن سنندج از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه اکران می شوند.

کد خبر 2766422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha