خط انتقال و تغذیه و ایستگاه CGS دوم ایلام کلنگ زنی شد

سرویس ایلام - در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور استاندار، معاونین استاندار، فرماندار ایلام و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان، مجموعه خط انتقال، خط تغذیه و ایستگاه تقلیل فشار CGS دوم شهرستان ایلام طی آئینی کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، در این مراسم استاندار ایلام از مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز استان در گازرسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان قدردانی کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی این عزیزان هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

حسن بهرام نیا با اشاره به اینکه شرکت گاز استان هارمونی گازرسانی با کمترین تنش برای آحاد مختلف مردم بخصوص مناطق محروم و صعب العبور روستایی در سرلوحه کاری قراردادند، افزود: پس از افتتاح گازرسانی به روستاهای زردلان سردسیر واقع در هلیلان  در دهه فجر امسال، روستاهای دارای قابلیت گازرسانی به شبکه گاز متصل و همه مناطق روستایی می توانند از گاز طبیعی و بهداشتی و ارزان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تلاش مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز استان در گازرسانی به مناطق شهری و روستایی این استان قابل تقدیر و قدردانی است، اظهار داشت: با افتتاح ایستگاه CGS دوم  شهرستان ایلام، مردم این دیار در شرایط سخت با قطعی گاز مواجه نمی شوند و پایداری مستمر گاز تضمین می شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه با متصل شدن روستاهای دهستان زردلان سردسیر هلیلان به شبکه گاز، پوشش گازرسانی به مناطق روستایی استان به ۹۹ درصد رسید و همه شهرهای استان ایلام به شبکه سراسری گاز متصل هستند، گفت: دهه فجر یادآور دوران وحدت و همدلی و گره خوردن همه فریادهای مردم بود که در نتیجه همین وحدت و همدلی، رژیم ستمشاهی سرنگون شد و نظام جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید.

همچنین مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه خط انتقال و تغذیه و ایستگاه CGS دوم شهر ایلام با اجرای ۱۲ کیلومتر خط انتقال ۸ اینچ فشار قوی و ۷ کیلومتر خط تغذیه ۱۰ اینچ  فشار متوسط با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد، گفت: این ایستگاه برای تامین فشار گاز پایدار شهر ایلام و همچنین اجرای پدافند غیرعامل برای تامین گاز شهر در مواقع بحران اجرا می‌شود.

محمود کشاورز با گرامیداشت ایام الله دهه فجر با اشاره به اینکه تامین پایدار و مستمر گاز در سطح کشور یکی از بحث های اساسی است،افزود: با توجه به اینکه زیرساخت های اصلی انرژی یک از ضروریات است و خوشبختانه در فصل سرد سال هیچگونه مشکلی در زمینه تامین گاز در سطح استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مجموعه خط انتقال، خط تغذیه و ایستگاه تقلیل فشار CGS شهرستان ایلام یکی از پروژه های پدافند غیرعامل و در راستای پایداری شبکه گاز است، اظهار داشت: هم اکنون تمامی کالاهای مورد نیاز این پروژه خریداری شده و پیمانکار انتخاب و طبق برنامه زمان بندی شده به اتمام می رسد.

کشاورز با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه های گازرسانی در سطح استان کمترین آسیب به عرصه های جنگلی وارد می شود و یا در حد صفر است، تاکید کرد: اهمیت و محوریت پروژه های گازرسانی علاوه بر تامین انرژی، حفظ محیط زیست است و یکی از برنامه های بلند مدتی است که در افق بلند مدت این شرکت قرار دارد.

کد خبر 2766469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha