۵۹۴ میلیارد تومان پروژه ارتباطی در دهه فجر در کردستان به بهره برداری می رسد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: همزمان با دهه فجر، ۱۲۰ طرح ارتباطی با ۵۹۴ میلیارد تومان اعتبار در استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش کرد پرس، آرام حیدری گفت: احداث و ارتقای ۱۱۷ سایت روستایی با احداث ۵۱ سایت جدید، پوشش تلفن همراه در ۷۴ روستای استان با ارتقای ۶۶ سایت از جمله طرح های قابل افتتاح در دهه فجر است.

وی اظهار کرد: از دیگر پروژه های ارتباطی قابل افتتاح در استان، ایجاد ۳۸ کیلومتر فیبر نوری در طرح توسعه ارتباطات روستایی به منظور افزایش پهنای باند و اجرای فاز دوم پروژه توسعه IP ملی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: با توجه به عقب ماندگی های قبلی استان در حوزه ارتباطات، تلاش ها در این حوزه از در دستور کار قرار گرفت و از ابتدای دولت سیزدهم ۲۱۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان معادل ۱۶ درصد از کل روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

حیدری با تاکید بر اولویت برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات، ادامه داد: هم اکنون هزار و ۱۸۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان معادل بیش از ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات هستند.

کد خبر 2766525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha