منتقدین هم بر این باورند این  انتخابات ویژه ترین انتخابات است

کمتر از ۳۰ روز دیگر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور برگزار می شود و در این راستا خبرگزاری کرد پرس با محمدحسین محبیان فرماندار شهرستان بیجار در راستای تشریح مسائل پیش روی این انتخابات و میزان مشارکت مردم در آن گفت و گویی انجام داده که مشروح آن را می خوانید.

کرد پرس: دیدگاه و نظر شما در رابطه با انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی چیست؟

محبیان: این انتخابات ویژگی های خیلی خاصی دارد؛ شاید این جمله برای همه ما آشنا باشد که در هر دوره از انتخابات توسط مسئولان به کار گرفته می شود که «این انتخابات، مهمترین انتخابات بعد از انقلاب است»، البته دلیل این جمله این است که انتخابات همیشه مهم است، یکی از مصادیق حضور مردم در تصمیم گیری های کشور و مشارکت های سیاسی آنان در کشور انتخابات است. در کشور ما تقریبا هر سال شاهد برگزاری یک دوره انتخابات هستیم در حالی که در بسیاری از کشورها هر چند سال یکبار این اتفاق می افتد.

اما وقتی می گوییم که این انتخابات ویژه ترین انتخابات است، واقعیت این است که حتی منتقدین هم بر این باور هستند که دشمنان ما بسیار برنامه ریزی شده برای انتخابات سناریو چیده اند و به دنبال این هستند که مردم در زمان انتخابات پای صندوق های رای نیایند و تمایلی به حضور در میدان حضور نداشته باشند.

بسیاری از رخدادهایی که در یک سال و نیم گذشته در کشور ما رقم خورده، قطعه ای از پازلی بوده که مردم را از صندوق های رای دور نگه دارد. دشمن به دنبال این است که نشان دهد مردم امیدی به آینده ندارند و نمی خواهند در عرصه های سیاسی کشور مشارکتی داشته باشند؛ به همین جهت بیشتر از همیشه مهم است که نه تنها من به عنوان یک مسئول دولتی بلکه هر کسی که مسئولیتی در قبال خدمت گذاری به مردم دارد، وظیفه دارد هر جایی که دچار تنگنایی شده با مشارکت گرفتن از مردم در راستای رفع آن گام بردارد و به صورت شفاف آنچه که اتفاق افتاده را به مردم توضیح و اصلاع دهند.

مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدایی سال جاری که سیاست های کلی کشور را برای مردم و مسئولان تشریح می فرمایند، فرمودند که انتخابات امسال بسیار مهم است و باید با رعایت ۴ مولفه مهم «حداکثر سلامت، حداکثر رقابت، حداکثر امنیت و حداکثر مشارکت» برگزار شود که مطمئنا اگر ۳ مولفه اول توسط مسئولان، معتمدان و متنفذان، فعالان اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی اجرایی شود، مولفه چهارم که حداکثر مشارکت است نیز توسط مردم اجرایی می شود.

کرد پرس: مشارکت مردم در انتخابات آتی را چگونه پیش بینی می کنید؟

محبیان: با توجه به برنامه و تبلیغاتی که دشمنان دارند و برای آنها هزینه کرده و با هم برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران متحد می شوند تا از حضور مردم پای صندوق های رای جلوگیری کنند و همچنین بهره گرفتن از قدرت غول های رسانه ای که دیگر برای همه شناخته شده هستند، باید کاری کنیم که مردم تحت تاثیر این تبلیغات سو قرار نگیرندهر چند که بیشتر مردم هم همین گونه هستند و قطعا روز انتخابات مشارکت خواهند داشت.

مردم ما قطعا مشکل دارند، آنچه که باید مسئولان کشور برای خدمتگذاری به آنها انجام می دادند، انجام نداده اند و این خدماتی که ارائه شده قطعا در شان مردم ایران نیست و حق مردم بیشتر از این مسائل است؛ مطمئنا هر کوتاهی که در این حوزه صورت گرفته توسط ما مسئولان دولت انجام گرفته اما با توجه به تنگناهای اعتباری که داریم بیش از این نیز متاسفانه نمی توانیم خدمتی ارائه کنیم.

ما مطمئن هستیم که در انتخابات آتی مردم نظام و انقلاب خود را تنها نمی گذارند و علیرغم اینکه منتقد به عملکرد دولت و ناراضی از خدماتی هستند که به آنها ارائه شده، اما امیدوار به آینده هستند تا نظام جمهوری اسلامی ایران، مشکلات آنان را برطرف کرده و با تمام نارضایتی هایی که دارند در انتخابات شرکت می کنند.

اگر مسئولان به طور شفاف با مردم حرف بزنند و دلایل خود را برای عدم ارائه برخی خدمت ها به آنان توضیح دهند، مردم هم می پذیرند. شاید در این دوره دچار افت مشارکت شویم اما به حدی نخواهد بود که دشمنان ما بتوانند روی آن مانور دهند که مردم با انقلاب و نظام قهر کرده اند و قطعا این مسئله را در انتخابات پیش رو نشان می دهند و همین مسئله وظیفه ما را به عنوان مسئول و خدمتگذار به مردم سنگین تر کرده تا خدمات بهتری به آنان ارائه دهیم.

کد خبر 2766550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha