تاکید دولت جو بایدن بر ادامه حمایت از  کردهای سوریه

سرویس جهان- سناتور وان هالن می گوید با توجه به این که دولت جو بایدن با جدیت بیشتری مخالف حملات ترکیه به کردهای سوریه خواهد بود، توافق برای فروش جنگنده های نسل جدید اف 16 به ترکیه را بلوکه نخواهد کرد.

به گزارش کردپرس، با اعلام رضایت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با پیوستن سوئد به ناتو، دولت بایدن در حال برطرف کردن موانع فروش جنگنده های نسل جدید اف 16 به ترکیه است. یکی از این موانع مخالفت سرسختانه برخی اعضای کنگره و سنا با اجرایی شدن این توافق به دلیل تهدیدهای ترکیه علیه کردهای سوریه و دولت یونان است.

سناتور کریس وان هالن، از مخالفان جدی فروش جنگنده اف 16 به ترکیه با انتشار بیانه ای اعلام کرد مانع اجرایی شدن توافق برای فروش این نوع جنگنده به ترکیه نخواهد شد زیرا دولت جو بایدن به وی اطمینان داده است که نگرانی ها درباره سوءرفتار ترکیه نسبت به برخی متحدان آمریکا از جمله کردهای سوریه را رفع خواهد کرد.

وان هالن با اشاره به این که دولت بایدن اطلاعات لازم در خصوص رفع نگرانی ها پیرامون رفتار ترکیه را به او ارائه کرده، گفته است دولت آمریکا به من اطمینان داده است به مخالفت جدی تر خود با حملات ترکیه به کردهای سوریه ادامه خواهد داد.

این سناتور برجسته آمریکایی با اشاره به این که نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها نقش نوک پیکان حمله به داعش را در سوریه ایفا کرده اند، گفت: دولت بایدن به من اطمینان داده است به تعهدات خود نسبت به این نیروها پایبند خواهد بود.

وان هالن در ادامه گفته است دولت آمریکا به من اطمینان داده که تعهدات آمریکا برای رفع نگرانی های نیروهای دموکراتیک سوریه را واضح تر به گوش آنها خواهد رساند.

او گفته بر پایه اطمینان خاطری که دولت بایدن به او نسبت به تعهدات آمریکا به کردهای سوریه و اطلاعات دیگری که دریافت کرده است، توافق فروش جنگنده های اف 16 جدید به ترکیه را بلوکه نخواهد کرد.

کد خبر 2766555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha