با خرید و فروش رای برخورد قاطع می‌شود/مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضا، تضمین امنیت انتخابات است

سرویس ایلام - دادستان مرکز استان در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایلام گفت: اگر خرید و فروش آراء می‌شود ضعف از منِ نظارتی است، اینکه بگوییم به صفر برسد نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عبدالوهاب بخشنده با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند کاندیدایی که تخلف داشته باشد ما برایش محدودیت قائل می‌شویم، اظهار کرد: ما در استان ایلام مشکل مشارکت نداریم و باید از خانواده خود برای حضور حداکثری آغاز کنیم.

دادستان مرکز استان ایلام تصریح کرد: وظیفه ما بازگویی دستاوردهای نظام است تا نگذاریم دشمنان و بدخواهان روی نیمه خالی لیوان مانور بدهند و مردم را دلسرد کنند.

بخشنده با اشاره به اینکه امنیت انتخابات در دو حوزه فیزیکی و صیانت از آرای اخذ شده در دستور کار دادستانی و دستگاه قضایی است، گفت: ما یک پدیده زشت با عنوان خرید و فروش رای در انتخابات داشتیم که منکر آن نیستیم، اگر خرید و فروش آراء می‌شود ضعف از منِ نظارتی است، اینکه بگوییم به صفر برسد که نمی‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه تخلفات در انتخابات جای مماشات ندارد، خاطرنشان کرد: باید با تخلفات برخورد لازم و به موقع شود نه اینکه بعد از برنده شدن کاندیدا سخن از تخلفات و برخوردها شود و باید به مردم نیز این تخلفات و برخورد اطلاع رسانی شود.

بخشنده با اشاره به اینکه مردم ایلام همه ولایت‌مدار و پای نظام هستند ولی ما وظیفه داریم دستاوردهای ۴۵ ساله نظام را بگوییم و مقایسه کنیم که دیروز در کجا و امروز در کجا قرار داریم، افزود: اکنون ایران به عنوان یک قدرت بزرگ در مناسبات جهانی تعیین کننده است و اگر به شکل هنرمندانه و خلاقانه این جایگاه جهانی کنونی ایران برای مردم بازگو و تبیین شود، افکار عمومی ایران در برابر بسیاری از تبلیغات مسموم، مصون خواهد شد.

دادستان مرکز استان ایلام اضافه کرد: تضمین امنیت انتخابات قبل، حین و بعد از انتخابات مهم‌ترین وظیفه ماست که تلاش جدی داریم در این حوزه خیال مردم را از برگزاری یک انتخابات امن و سالم راحت کنیم. در این راستا تذکرات لازم به کاندیداها در خصوص تخلفات انتخاباتی داده شده و پیگیر آن تا آخر انتخابات هستیم.

کد خبر 2766589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha