شهردار ایلام دبیر شهر ملی گلیم نقش برجسته استان شد

سرویس ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از انتصاب شهردار ایلام به عنوان دبیری شهر ملی گلیم نقش برجسته استان از سوی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت خبر داد.

به‌ گزارش خبرگزاری کردپرس، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: طی حکمی از سوی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، افشین مظفری شهردار ایلام به مدت ۲ سال به‌عنوان دبیر شهر ملی گلیم نقش برجسته استان منصوب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تأکید کرد: در راستای توسعه شهرها و روستاها، در سال ۹۷ ایلام به‌عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته ثبت شد.

شریفی با اشاره به اینکه نشان اختصاصی استان ایلام به عنوان استان ابداع کننده گلیم نقش برجسته ثبت شده است، افزود: خاستگاه گلیم نقش برجسته متعلق به استان ایلام بوده و این گلیم تلفیقی از گلیم ساده و گره قالی بر متن آن است.

او گفت: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان است و با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: این هنر صنعت در سال ۶۷ در ردیف فهرست آثار ملی کشور به شماره ۴۲ به نام گلیم نقش برجسته استان ایلام به ثبت رسیده است.

کد خبر 2766594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha