معاون جبهە اصلاح ترکمانی: خود را برای بدترین سناریو آماده کرده‌ایم

سرویس عراق اقلیم کردستان- دبیر سابق پارلمان کردستان و معاون رئیس جبهه اصلاحات ترکمان به صدای آمریکا گفت که تصمیم دادگاه فدرال در مورد قانون انتخابات اقلیم باعث ترس و نگرانی مردم اقلیم کردستان شده است، زیرا به تعویق انداختن انتخابات به معنای تضعیف ساختار اقلیم و ضربه به دستاوردها است.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، مونا قهوه‌چی گفت: «ما به عنوان جامعه ترکمان خوشبین نیستیم که تصمیم دادگاه به نفع ما باشد و خود را برای بدترین سناریو و احتمال آماده کرده ایم».

اگرچه قرار بود دادگاه فدرال عراق روز یکشنبه 2024/2/4 در مورد قانون انتخابات تصمیم گیری کند، اما این تصمیم برای هفتمین بار به تعویق افتاد، دادگاه فدرال تاریخ تصمیم گیری را به یازدهم ماه جاری موکول کرد.

دبیر سابق پارلمان و معاون رئیس حزب اصلاحات ترکمان همچنین بیان کرد: «این انتظار خوب نیست و باعث ایجاد اضطراب و نگرانی در میان مردم می شود، ما می خواهیم این تصمیم در 11 ماه جاری اتخاذ شود تا انتخابات دیگر به تعویق نیفتد، زیرا به تعویق انداختن به معنای تضعیف ساختار اقلیم و ضربه‌ای به دستاوردهای اقلیم است، مردم دلسوز کردستان نیز با این وجود دلخوش نخواهند شد».

وی در ادامه افزود: «ما از ابتدای طرح این شکایت خود را برای بدترین سناریو آماده کرده ایم، ما منتظر نیستیم که دادگاه فدرال به نفع اقلیت ما رای دهد، چون این تصمیم هفت بار به تعویق افتاد، بنابراین من خوشبین نیستم که به نفع اقلیت ها باشد، آنچه به آن خوشبین هستم این است که انتخابات دیگر به تعویق نیفتد».

کد خبر 2766610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha