هرگونه اقدام مشروط از جانب سوریه « راه اشتباه» است

سرویس سوریه - «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که دولت سوریه به دلایل مختلف توانایی توافق با ترکیه را ندارد و هرگونه اقدام مشروط از جانب سوریه را «راه اشتباه» خواند.

به گزارش کردپرس، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه روز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد که دولت سوریه به دلایل مختلف نمی‌تواند با ترکیه به توافق برسد و هرگونه اقدام مشروط از جانب سوریه را «راه اشتباه» خواند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، «بسام الصباغ» معاون وزیر امور خارجه سوریه در ماه اکتبر گذشته در سخنانی تاکید کرد که دمشق حضور نیروهای ترکیه در خاک خود را «اشغال و حضور غیرقانونی» می‌داند و عادی سازی روابط با آنکارا بدون خروج نیروهای ترکیه را غیرممکن می‌داند.

در این رابطه، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که تلاش دولت سوریه برای برداشتن یک گام دیپلماتیک با تعیین پیش شرط برای ترکیه، راه اشتباهی است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در ماه جولای تمایل خود را برای دیدار با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اعلام کرد و از پذیرش خروج نیروهایش از شمال سوریه خودداری کرد.

فیدان گفت: « دولت سوریه هنوز به دلایل مختلف قادر به توافق با ترکیه نیست و حتی زمانی که آنها با ما ملاقات می‌کنند، شفاف و طبیعی نیستند.»

کد خبر 2766645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha