۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان سنندجی پرداخت شد

رئیس کمیته امداد منطقه یک شهرستان سنندج گفت: در ۱۰ ماهه منتهی به دی ماه امسال ۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات، به یک هزار و ۵۷۴ نفر مددجو در سطح شهر سنندج پرداخت شده است.

هیوا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، رویکرد کمیته امداد در اجرای برنامه های حمایتی را توانمندسازی مددجویان عنوان کرد و گفت: در راستای توانمندسازی خانواده ها، با پرداخت تسهیلات اشتغال در تلاش هستیم.

وی اظهار کرد: ایجاد فرصت اشتغال برای خانواده های تحت حمایت یکی از اهداف کمیته امداد است که واحد اشتغال به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در راستای توانمندسازی و عدم نیاز به مستمری تسهیلات پرداخت می کند.

تسهیلات کمیته امداد به کارفرمایان برای استفاده از مددجویان

رئیس کمیته امداد منطقه یک شهرستان سنندج به کاریابی و آموزش خانواده ها در قالب اشتغال اشاره کرد و افزود: کارفرمایان شرکت ها و کارخانه های موجود در سطح شهر سنندج با به کارگیری مددجویان، به ازای هر شخص معرفی شده، کمیته امداد ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه به آنها پرداخت می کند.

رحیمی ادامه داد: کارفرمایان باید تعهد دهند که مددجویان کمیته امداد را بیمه تامین اجتماعی کرده و حقوق اداره کار را تا ۳ سال به آن ها پرداخت کنند.

وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) این آمادگی را دارد تا مددجویان را در رشته ها و حرفه های مورد نیاز به آموزشگاه های سطح شهر سنندج معرفی و هزینه دوره را متقبل شود که تاکنون ۵۲۷ نفر از مددجویان در آموزشگاه ها جهت آموزش شرکت کرده اند.

رئیس کمیته امداد منطقه یک شهرستان سنندج با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات، به یک هزار و ۵۷۴ نفر مددجو در سطح شهر سنندج پرداخت شده است، بیان کرد: این تسهیلات صرفا برای ایجاد اشتغال پرداخت شده که حدود ۲۵ درصد آن مربوط به مشاغل خانگی «زنان بی سرپرست» است.

رحیمی به نصب پنل خورشیدی برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد پرداخت و گفت: ساخت پنل خورشیدی ۵ کیلو واتی در پشت بام تعدادی از مددجویان کمیته امداد نصب شده که احداث این نیروگاه خورشیدی خانگی به عنوان یک منبع درآمد پایدار برای مددجویان شناسایی شده و برای بسیاری از مددجویان کمیته امداد توصیه می شود.

وی اظهار کرد: قراردادهای خرید تضمینی توسط شرکت برق بلند مدت و ۲۰ ساله است و در این قرارداد، درآمدها افزایشی است که با توجه به ضریب تعدیل در هر ۲ ماه این درآمد افزایش پیدا می کند.

کد خبر 2766661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha