یکی از رهبران جبهه ترکمانی: کردها توافق های پیشین در خصوص تقسیم مناصب شورای استانی کرکوک را نادیده می گیرند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- اکرم فوزی ترزی، یکی از رهبران جبهه اتحاد ترکمانی روز سەشنبه اعلام کرد که به دلیل اینکه کردها توافقات‌ قبلی در خصوص توزیع پست‌های اداری در استان کرکوک و شورای استان را رد می‌کنند، ما و احزاب عرب در این نشست شرکت نکردیم.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، اکرم فوزی ترزی در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد که دلیل اصلی عدم شرکت ما و احزاب عرب در جلسه دیروز شورای استان به ردکردن توافقات سیاسی سابق کردها و تلاش آنها برای تصرف مناصب اداری در استان و شورا برمیگردد، به همین خاطر نیروهای سیاسی کرد نباید اشتباهات گذشته را دوباره تکرار کنند.

وی اشاره کرد: «توافق سیاسی بین اقلیت های کرکوک شامل توزیع پست‌های اجرایی و وضع قانون برای استان و مشارکت همگانی بر اساس ویژگی‌های خاص استان کرکوک است».

اکرم فوزی ترزی همچنین بیان کرد: «عدم مشارکت ترکمان و عرب موجب نقض حد نصاب جلسه شورای استانی و عدم برگزاری آن شد».

جلسه شورای استان کرکوک روز دوشنبه بدون حضور احزاب عربی و ترکمانی و با حضور نمایندگان کرد (اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان) و اقلیت مسیحیان جلسه خود را برگزار کرد اما دلیل اینکه به حد نصاب قانونی نرسید، جلسه را به زمانی دیگر موکول شد.

عرب و ترکمان صاحب هشت کرسی از کل 16 کرسی شورا است، اتحادیه میهنی کردستان پنج کرسی، حزب دمکرات کردستان دو کرسی و یک کرسی نیز به اقلیت مسیحی اختصاص دارد.

کد خبر 2766687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha