۱۱۲ هزار و ۱۸۵ نفر در کردستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان گفت: در حال حاضر ۱۱۲ هزار و ۱۸۵ نفر در استان زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان قرار گرفتند.

به گزارش کرد پرس، احمد توانا در نشستی با خبرنگاران استان که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، گفت: ۱۱۷ هزار و ۳۶۳ نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که در حال حاضر تعداد بیمه شده فعال در این صندوق ۱۱۲ هزار و ۱۸۵ نفر است.

وی تعداد مستمری بگیران این صندوق در استان را ۵ هزار و ۱۷۸ نفر عنوان کرد و اظهار کرد: از این تعداد ۴۷۵ نفر مستمری بگیر از کار افتاده، یک هزار و ۳۲۷ نفر مستمری بگیر سالمندی، ۸۲۳ نفر هم مستمری بگیر بازنشسته پیش از موعد هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان افزود: همچنین ۲ هزار و ۵۵۳ نفر از مستمری بگیران این صندوق را هم بازماندگان اعضای فوت شده صندوق تشکیل داده‌اند.

توانا با اشاره به اینکه ۶۰ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در کردستان فعال است، ادامه داد: سن ورود به بیمه پردازی ۱۸ تا ۵۰ سال است که مشمولان در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت می توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

وی یادآور شد: اعضا در ۸ سطح می توانند به عضویت این صندوق درآیند که حق بیمه سطح نخست ۷۵۰ هزار تومان و سطح ۸ هم ۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان در سال است که افراد به طور اختیاری می توانند یکی از این سطوح را انتخاب کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان بیان کرد: براساس برآوردهای صورت رفته در حال حاضر ۵۳ درصد جمعیت مشمول استان که می توانند از خدمات این صندوق بهره بگیرند، عضو این صندوق هستند.

توانا در بخش دیگری از سخنان خود به بیمه شدن بیش از ۲ هزار نفر از شهروندان کردستانی با عنوان شغلی کولبری در این صندوق اشاره کرد و گفت: تمام افرادی که دارای کارت کولبری هستند می توانند از خدمات این بیمه استفاده کرده و عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان شوند.

کد خبر 2766695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha