۱۱ هزار ۱۰۰ واحد مسکن برای محرومین در کردستان تامین شده است

سرویس کردستان- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در یک سال اخیر ۱۱ هزار ۱۰۰ واحد مسکن محرومین در کردستان با همکاری خیرین و نهادهای مرتبط تامین شده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس رضا طوسی در مراسم افتتاح ۴۰ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی شهرستان بانه با بیان اینکه یکی از خدماتی نظام جمهوری اسلامی ایران که به وسیله کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه می دهد بحث تامین مسکن محرومین است اظهار داشت: از ۱۱ هزار ۱۰۰ مورد تامین مسکن محرومین کردستان ۷۷۰ واحد مسکن در کردستان احداث شده که ۶۵۰ مورد مربوط به مقاوم سازی و احداث مسکن روستای است.

وی با بیان اینکه در بحث تامین مسکن محرومین پنج فعالیت انجام می شود،اضافه کرد: اجاره مسکن، احداث مسکن، ایجاد فضاهای جانبی و خرید مسکن از جمله مهمترین فعالیت های کمیته امداد امام خمینی برای تامین مسکن محرومین است.

طوسی خاطر نشان کرد: برای احداث مسکن کمیته امداد ۱۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان به صورت وام کم بهره پرداخت می کند و از طریق بنیاد مسکن نیز ۳۵۰ میلیون تومان توسط بانک های عامل پرداخت می شود.

وی با اشاره به فعالیت های این نهاد حمایتی برای تامین مسکن محرومین در استان کردستان گفت: در ۲ دهه اخیر در کردستان ۱۲ هزار ۷۴۰ مورد مسکن برای محرومین در کردستان احداث و خریداری شده که در شهرستان بانه نیز ۹۰۰ مورد مسکن برای محرومین به روش های مختلف تامین شده است.

مدیر کل کمیته امام خمینی کردستان افزود: در شهرستان بانه امسال ۷۰ مورد تامین مسکن محرومین سهمیه داشتند که همه این واحد اجرایی شده است.

کد خبر 2766782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha