افتتاح و کلنگ زنی ۴۲ پروژه و طرح اقتصادی در شهرستان ایلام در دهه فجر

سرویس ایلام - فرماندار ایلام در دیدار با اعضای شورا اطلاع روسانی دولت در استان عنوان کرد: اگر زحمات و فعالیت‌های رسانه نباشد، خدمات و تلاشهای دولت و نظام به مردم بیان نشده و مردم نمی توانند تصویر درستی از شرایط کنونی جامعه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عبدالصاحب نادری ضمن تشریح فعالیت‌ها و خدمات صورت گرفته توسط دولت سیزدهم در شهرستان ایلام، اعلام کرد: در دهه فجر امسال ۴۲ پروژه و طرح اقتصادی شامل ۳۷ بهره برداری و ۵ کلنگ زنی با اعتباری بالغ بر ۹۰۷ میلیارد تومان در ایلام صورت گرفت که مردم از آن استفاده می کنند.

فرماندار ایلام ضمن تاکید بر شعار دولت سیزدهم در خصوص ایجاد عدالت در ارائه خدمات، به اقدامات صورت گرفته در حوزه عمرانی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حوزه های مختلفی مانند ایجاد برق پایدار، منبع آب و شبکه آب، آسفالت و بهسازی معابر اصلی و فرعی هفت چشمه و... فعالیتهای زیادی صورت گرفت که در کل ۱۱۰ هزار متر مربع با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان آسفالت معابر و همچنین جدول کشی، سنگفرش معابر، اجرای طرحهای هادی و... داشتیم.

نادری ادامه داد: ۱۲ میلیارد برای راه و پل روستای چم حصار و احیای دو روستای چشمه بید و نی خزر صورت گرفت که خواسته مردم این مناطق در سالهای طولانی بود که در این دولت محقق شد و طرح هادی آنها در دست تدوین است.

وی در خصوص مناطق حاشیه ای شهر ایلام نیز عنوان کرد: الحاق محلات حاشیه به شهر ایلام با دستور ریاست محترم جمهوری ابلاغ شد و در محلات بان برز، پیچ آشوری، شهرک هجرت و محله قائم شورای اداری با حضور مردم برگزار و مشکلات آنها احصا شد و طرح موضعی و هادی آنها در حال تصویب است تا بر مبنای طرح تفصیلی به آنها خدمت رسانی شود.

فرماندار ایلام سهم شهرستان ایلام در مسکن ملی را ۶۶۰۰ واحد اعلام کرد و توضیح داد: از این تعداد تا کنون ۳۰۰۰ واحد روستایی و شهری در حال احداث است و دولت به خاطر حل مشکل زمین از زمینهای بلااستفاده خود جهت ساخت مسکن ملی استفاه کرد.

قطعه اول و دوم جاده ایلام به صالح آباد به طول ۳۰ کیلومتر، نصب نیوجرسی در ورودی های شهر جهت زیباسازی و جلوگیری از نخاله ریزی، احداث و ساماندهی جاده تفرجگاه ارغوان به طول ۸ کیلومتر، تکمیل فاز اول ترمینال شهدای ایلام، احداث سیل بند بان برز، احداث کانال کشاورزی به طول ۳.۳ کیلومتر، بهسازی و تعریض راههای اصلی و روستایی شهرستان به میزان ۴۶۵ کیلومتر و تامین آب باغهای سیوان به اندازه ۲۶۰ هکتار از دیگر اقداماتی بود که نادری اعلام کرد.

وی افزود: در این مدت ۱۱ سالن سرپوشیده و ۵ سالن ورزشی روباز احداث، در ۱۰ مدرسه شهرستان ایلام ایجاد فضای چمن مصنوعی و ۹۵ باشگاه خصوصی نیز تسهیلات داده و ایجاد شده اند.

فرماندار ایلام تصریح کرد: تا قبل از دولت سیزدهم حتی یک پنل خورشیدی در اختیار عشایر شهرستان ایلام قرار داده نشده بود که در این مدت ۳۷۴ پنل خورشیدی در اختیار عشایر شهرستان قرار داده شده است.

او گفت: تمام ۱۰۰ درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و ۱۰۸۳ کیلومتر خط انتقال در این مدت ایجاد شده و تامین خط دوم انتقال گاز شهر ایلام با اعتبار ۱۰۰ میلیارد کلنگ زنی شد.

نادری ضمن اشاره به ایجاد کتابخانه مرکزی در بان برز، درمانگاه، سالن ورزشی و... در شهرستان ایلام، خاطرنشان کرد: در سفر دوم ریاست جمهوری اعتبارات لازم برای تکمیل برج هنر ایلام که از مطالبات اهالی فرهنگ و هنر است در نظر گرفته خواهد شد و احداث مرکز جامع آسیب دیدگان ایلام نیز در دستور کار است.

وی از پیش بینی ۳۹۹ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه شمال استان برای انتخابات ۱۱ اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد، ۲۸۵ شعبه ثابت و ۱۱۴ شعبه سیار، ۲۳۶ شعبه اخذ رای شهری و ۱۶۳ شعبه اخذ رای روستایی برای انتخابات ۱۱ اسفندماه سال جاری پیش بینی شده است.

کد خبر 2766791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha