دبیر فراکسیون حزب دمکرات کردستان: بغداد در هر زمینەای که بتواند میخواهد برای اقلیم دردسر ایجاد کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیر فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق اعلام کرد: «مقامات عراق از توافقات پشیمان شدند، آنها زمانی که با کردها کار دارند، کاغذ سفیدی می‌آورند و آن را امضا می‌کنند اما از آن پشیمان می‌شوند، جدا از فشارهای منطقه ای، بغداد هرجا که برایش ممکن باشد می خواهد برای اقلیم دردسر ایجاد کند، نظام مرکزی را احیا کند و به عنوان یک استان با اقلیم تعامل کند».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، در 10 سال گذشته، یکی از مهمترین مشکلات بین اقلیم و بغداد، مشکلات اقتصادی و حقوق کارمندان اقلیم بوده است، صدها بار هیئت ها در سطوح مختلف به عراق سفر کرده اند. با وجود رسیدن به توافق، همان مشکلات دوباره شروع می‌شوند و بغداد و اقلیم نیز یکدیگر را به عدم اجرای مفاد توافقنامه و عدم پایبندی به آن متهم می کنند.

شوان محمد، دبیر فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق به صدای آمریکا اعلام کرد: «به عنوان کرد باید یک هیئت مدیره یا کمیته ای داشتیم که افراد آکادمیک، کارشناسان حقوقی، قانون اساسی و سایر زمینه ها در آن حضور داشتند، این کمیته باید به نمایندگان پارلمان مشورت می‌داد و روی منافع عالی کردها کار می‌کرد و از حزب‌گرایی فراتر میرفت و به مشکلات رسیدگی میکرد اما متأسفانه چنین کمیته‌ای نداریم و امیدوارم بتوان این کمیته را تشکیل داد، حتی اگر اکنون برای آن تصمیم گیری شود».

وی اشاره کرد که این رویکرد نژادپرستانه که در بغداد وجود دارد، هیچ اعتقادی به اصول دموکراسی و دولت فدرال ندارد، وگرنه چرا کردها در نتیجه ازبین رفتن اعتماد و ذهنیت موجود که متأسفانه اینگونه شد، به همه پرسی متوسل شدند، جدا از مداخله منطقه ای در بغداد، هر کس نظری دارد، نخست وزیر نظری دارد و شبه نظامیان نظر دیگری دارند، "بغداد در حکمرانی موفق نبوده و بسیاری از آنها برای اقلیم کردستان در کمین هستند و نیتشان خوب نیست".

شوان محمد تصریح کرد: «من میگویم اینها دروغ گفتن را عبادت می دانند، پشیمان شدن از توافقات زمانی که با ما کار دارند برگه سفید برایمان می آورند و امضا می کنند اما از آن پشیمان می شوند، جدا از فشارهای منطقه‌ای و بغداد، بغداد در هر کجا که بتواند میخواهد برای اقلیم دردسر ایجاد کند، نظام مرکزی را احیا کند و با اقلیم مانند یک استان تعامل کند».

کد خبر 2766797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha