بیانیه دفتر مسرور بارزانی پس از انتقادات شدیدی که به وی وارد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- پس از آنکه مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان به دلیل اظهارات خود در مصاحبه اخیرش با انتقاد شدید روبرو شد، دفتر وی بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «پنهان شدن و خودفریبی در برابر دشمنان از خطرات و تهدیدات نمی کاهد».

مسرور بارزانی در مصاحبه با کانال NBC آمریکا اعلام کرد: «ماهیت تهدیدها تغییر کرده است و فکر میکنیم به همکاری نظامی، اقتصادی و سیاسی بیشتری نیاز داریم، زیرا چالش‌هایی که ما با آن روبرو هستیم با تهدید داعش که با هم با آن مقابله کردیم، متفاوت است، بنابراین ما انتظار کمک بیشتری از آمریکا داریم»، وی افزود که مهم نیست چه کسی پشت این اقدامات تروریستی است، ما باید با خود تروریسم مقابله کنیم.

دفتر اطلاع رسانی رئیس دولت اقلیم کردستان روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «برخی سایت ها و صفحات شبکه های اجتماعی با انتشار برخی اظهارات و تفسیرهای نامناسب و به دور از واقعیت های حوزه سیاسی و امنیتی منطقه، سعی در به حاشیه بردن نظرات و اظهارات رئیس دولت اقلیم کردستان در آخرین مصاحبه خود با کانال NBC، داشته اند».

دفتر مسرور بارزانی همچنین اشاره کرده است: «نخست وزیر بر حفاظت از ساختار قانونی اقلیم کردستان اصرار داشته و به اتخاذ هر اقدامی برای رفع تهدیدات از اقلیم کردستان ادامه خواهیم داد».

در این بیانیه آمده است: «پنهان شدن و فریب دادن خود در برابر دشمنان از خطرات و تهدیدات نمی کاهد، بنابراین همه طرف ها باید در قبال خاک و مردم اقلیم کردستان مسئول باشند».

یکی از کسانی که از مسرور بارزانی انتقاد شدیدی کرد، ریبوار کریم ولی، نویسنده و روزنامه نگاری بود که به طور ویژه برای بخش اندیشۀ سایت خبری خندان نوشته بود، گفت: «مسرور بارزانی در حال تکرار سیاست ها و گفتمان غیرمسئولانۀ گذشته است، ایران و متحدانش را تروریست معرفی می کند و حتی آنها را داعش و بدتر از داعش می داند! سپس در فانتزی اتحاد با آمریکا می افتد و برای حزبش درخواست تسلیحات و مهمات می کند».

وی همچنین نوشته است: «اولاً قبل از هر چیز، معرفی ایران به این زبان به دور از دیپلماسی، بهای خود را دارد و بهای آن را مردم بیگناه خواهند پرداخت. به جای درس گرفتن از گذشته، ایشان دوباره می خواهد به اجبار طوری وانمود کند که آمریکا باید آنها را متحد ببیند!».

کد خبر 2766831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha