سکوت دو ساله رهبران اتحادیه میهنی در قبال اقدامات کویخا !

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دو سال پیش، مردی که روز دوشنبه خبر تخریب و منفجر شدن کاخ وی در کلیه رسانه های اتحادیه میهنی و دیگر رسانه ها منتشر شد، خبر ساخت کاخ وی از طریق رسانه های نزدیک به حزبش منتشر شده بود.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، برخی از رسانه های اتحادیه میهنی کردستان به گونه ای به ساخت کاخ کویخا دیرین می پرداختند که گویا قرار است به عنوان مکانی برای افراد یاریگر ساخته شود، اما روز دوشنبه همین رسانه ها به گونه ای موضوع تخریت آن را پوشش دادند که گویی آن کاخ لکۀ سیاهی بر سلیمانیه و تاریخ آن بوده است، سوال اینجاست که مسئولان اتحادیە میهنی چرا دو سال پیش که کویخا دیرین آن را می ساخت، مانع او نشدند؟

بر اساس ماده 405-31 قانون مجازات عراق، دادگاه، حکم بازداشت کویخا دیرین را به دلیل باجگیری، اخاذی، تهدید و سپس مجروح کردن یک سرمایه دار اهل سلیمانیه صادر کرد، اما زمانی که نیروهای امنیتی برای دستگیری کویخا به کاخ و منزلش رفتند، او متواری شده بود.

مقامات و رسانه های اتحادیه میهنی در مورد کویخا دیرین به این موضوع اشاره کردند که نامبرده از سرمایه داران باج گرفته و آنها را تهدید کرده است اما آیا مسئولان اتحادیه میهنی پیشتر متوجه تهدید کویخا دیرین نبودند؟

پس از وقایع 8 جولای (8 تموز)، به دلیل موضع مشترک خانواده کسرت رسول با بافل طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان، از اقدامات کویخا دیرین چشم پوشی شده، آن هم به این دلیل که فرمانده بخشی از تیپ های کسرت رسول بوده است.

کاخ کویخا دیرین در 50 هکتار زمین ساخته شده است، هرکسی که می خواست در این منطقه پروژه‌ای انجام دهد، کویخا دیرین مانع آن می شد و می گفت که این منطقه قلمرو او است، اما در آن زمان اتحادیه میهنی کردستان هیچ واکنشی در برابر این ایجاد مانع کویخا دیرین نشان نداد...

در شبکه های اجتماعی، شهروندان بە دو دستە تقسیم شدند، برخی از تصمیم به تخریب کاخ و مصادره اموال نامبرده تشکر می کنند، اما برخی دیگر از شهروندان می گویند کە این تصمیم دیرهنگام چه فایده ای دارد وقتی که او میلیون ها دلار انباشت کرده و اکنون متواری شده است و نیروهای امنیتی نمی توانند او را دستگیر کنند.

احمد کامیل، همان سرمایه‌داری است که اواخر ماه گذشته در مقابل باشگاه اجتماعی سلیمانیه به او تیراندازی شد، این کار ظاهرا به دستور کویخا دیرین انجام شده، وی به رسانه ها گفتە است: «دو روز قبل از مجروح شدنم بیش از یک میلیون دلار به عنوان مالیات به کویخا دیرین داده بودم»... این سرمایه‌دار اضافه کرد که کویخا دیرین قبلا از کسان دیگری باج و سرانه دریافت کرده است، آنچه در اینجا سوال برانگیز است نقش دادستان کل به خصوص در چنین پرونده خطیری است که چرا سکوت کرده و چرا فقط زمانی که حزب تصمیم می گیرد علیه آن شخص اقدام کند، دادگاه و دادستان کل وارد عمل می شوند...

کاخ کویخا دیرین با خاک یکسان شد، اما شهروندان در شبکه های اجتماعی می نویسند: کاخ های بسیار دیگری هستند که باید تخریب شوند، آیا مسئولان اتحادیه میهنی می توانند این کاخ ها را مثل کاخ کویخا دیرین با خاک یکسان کنند؟

کد خبر 2766962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha