سرویس ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ایلام ظرفیت ویژه ای در بحث دامپروری دارد و دامداری یکی از منابع درآمدی بخشی از جامعه روستایی و عشایر استان است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در آیین افتتاح روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی به همت بسیج مستضعفین، شهریار عباسی اظهار داشت: یکی از منابع درآمدی استان ایلام به صورت سنتی بحث استفاده از ظرفیت دامداری است که متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل خشکسالی تعداد زیادی از دام های استان ایلام به ویژه دام های سبک از دست رفت و این یکی از دلایل اصلی افزایش گوشت قرمز به دلیل عدم توانایی در تامین علوفه بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت:خوشبختانه با افتتاح این طرح زنجیره های ارزش راهبردی این دو موضوع که وابسته به دام است در استان ایلام تکمیل خواهد شد و این کشتارگاه به عنوان یکی از زنجیره های راهبردی استان ایلام حتما دنبال می شود و کمک بسیار شایانی به افزایش میزان تولید گوشت قرمز در استان می کند.

عباسی افزود: در  فاز بعدی هم حتما با دنبال کردن بحث کشتارگاه یکی دیگر از حلقه های این زنجیره تکمیل شود.

وی با اشاره به اجرای طرح های توسعه ای برای شهرستان آبدانان نیز گفت: وزیر کشور در بازدیدی که از این شهرستان داشت تاکید زیادی بر ایجاد اشتغال پایدار در حوزه ایجاد مزرعه تولید قارچ در این شهرستان داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: مسئله تولید قارچ در شهرستان آبدانان دنبال می شود اما این شهرستان ظرفیت های مناسب دیگری نیز در بحث کشتارگاه دارد چرا که در حوزه صنایع دستی و هم در سایر حوزه ها مثل بحث دام و کشاورزی و گلخانه ها ظرفیت مناسبی دارد.

کد خبر 2767125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha